• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Bella
    majjja skrev 2012-07-27 10:45:19 följande:

Nu gick det att ladda upp :) 

Jättefin!
  • karamell
    FruW skrev 2012-07-22 08:18:33 följande:
    Supersnygg!!! Hade jag fått den när min sambo friade hade jag nog börjat gråta av lycka. Nu valde vi ringar efteråt istället, men jag älskar honom lika mycket för det :) Hoppas hon gillar den!
    Jag tycker ringen är jätte jätte fin! Alla tjejer som gillar rosa bör gilla den ringen! Dessutom är den annorlunda, har aldrig sett en sådan förut så det gör det ännu mer exklusivt och speciellt! Lycka till!!
  • karamell
    Celnns skrev 2012-07-18 15:04:19 följande:

Gick faktiskt med i detta forum endast för att se vad damerna här inne tycker om denna ring..
    Köpte den idag och skall ge den nästa vecka till min flickvän. I och med att den inte är passad till henne så är det butikens exemplar, som jag "köpt" (betalat) men efter att hon fått den skall vi gå till butiken och måttbestämma den så de kan tillverka den. Hon älskar rosa så denna känndes som henne, men hon kan välja andra färger på stenarna och guldet när vi går till butiken. Men vad tycker NI om den?
    Vi skall förlova oss, men jag har redan vart förlovad en gång, så jag ville inte ge henne en förlovningsring, utan en vigsel/allians ring som säger (läs, lovar) lite mer...
    Jag tycker ringen är jätte jätte fin! Alla tjejer som gillar rosa bör gilla den ringen! Dessutom är den annorlunda, har aldrig sett en sådan förut så det gör det ännu mer exklusivt och speciellt! Lycka till!!
  • Principisessan
    Bella skrev 2012-07-29 13:08:00 följande:
    Jättefin!
    Tack :) sa att jag gillar vintage, så han hittade en ring som är från samma år som jag är född. Tyckte det var lite kul. och så är det så himla fin, fattningen (som inte syns så bra på bilden) ser ut som en prinsesskrona. 
  • majemma

Här kommer min.Trefärgat guld och 20 briljanter. På baksidan är det vitt guld i mitten istället för stenar.

• fruwesterlund
    majemma skrev 2012-07-29 18:42:53 följande:
    Här kommer min.Trefärgat guld och 20 briljanter. På baksidan är det vitt guld i mitten istället för stenar.

har du en förlovningsring till eller blir det att bära "bara" den?  jättefin!
  • majemma

Tack! Glad Jag har en förlovningsring som är likadan förutom stenarna. M2Bs ring är utan stenar men med bredare gila och röda partier eftersom han bara har en.

• fresan

Min alldeles underbara förlovningsring som ska kombineras med denna om ca en månad! LÄNGTAR!

• Odium

Nu så är våra ringar färdiga, 
    förlovningsringen är den med tre svarta diamanter.
    Vigselringen är graverad XII ** VIII ** XI på utsidan, för datumet. Sedan är det oxiderat svart i. 
    Mannens vigselring är 10mm bred och en kopia av min, fast med bara en svart diamant mellan varje siffra.

• Chicky
    Celnns skrev 2012-07-18 15:04:19 följande:

Gick faktiskt med i detta forum endast för att se vad damerna här inne tycker om denna ring..
    Köpte den idag och skall ge den nästa vecka till min flickvän. I och med att den inte är passad till henne så är det butikens exemplar, som jag "köpt" (betalat) men efter att hon fått den skall vi gå till butiken och måttbestämma den så de kan tillverka den. Hon älskar rosa så denna känndes som henne, men hon kan välja andra färger på stenarna och guldet när vi går till butiken. Men vad tycker NI om den?
    Vi skall förlova oss, men jag har redan vart förlovad en gång, så jag ville inte ge henne en förlovningsring, utan en vigsel/allians ring som säger (läs, lovar) lite mer...
    Jättejättefin ring! Jag älskar också rosa! Min förlovningsring ser nästan likadan ut. Samma modell med 12 stenar där var fjärde sten är rosa safirer (totalt 3 rosa stenar) och resten vita princesslipade diamanter och själva ringen i platina! Älskar min ring! Nu är det dags att kolla efter vigselring... och frågan är om jag ska ha en solitär i vit sten? Vad tros om det?

Har du friat än? Blev tjejen glad för ringen eller vill hon ändra på den? Skrattande
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012