• sofipropp

Vilken ska jag välja?

Jag har letat och letat efter en ring som är perfekt för mig till vår förlovning. Flera har varit nära men inte riktigt haft vad jag velat. jag vill ha nått som inte ser ut som alla andras ringar men ändå inte är för "konstigt" om ni förstår vad jag menar. Vissa ringar som ska vara annorlunda blir liksom bara för mycket ialla fall enligt mig.

Jag hittade denna modell som jag hade bestämt mig för i vitguld med dom lite rosa lila stenarna men sen idag kom det en ny variant med rosa stenar och roseguld. Nu behöver jag er hjälp för att kunna bestämma mig....vilken hade ni valt?

Nr 1:

Nr2:

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ska jag välja?
  • Josefin521

Ingen är i min sak så jag har svårt att välja. Tänk bara på att det kan vara svårt att kombinera en sådan ring med en annan (vigselringen) så jag tror dem kommer stöta från varandra och inte sitta tätt med tanke på stenarna.

• Chicita

Jag tyckte egentligen att ring nr 2 var snyggast här. En ring jag skulle kunna valt själv som "vanlig" ring.

Problemet med vitguld är ju dock att man kan behöva rhodinera om ringen efter ett tag eftersom ytan slits och avslöjar en gulaktig metall under ytan (som är det egentliga vitguldet).
    Det problemet har man inte med roséguld.
    Båda stenarna har samma hårdhetesgrad (7,5-8) så där spelar mest tycke och smak in. Eftersom den var så ljust rosa så känns det mer som en diamant. Och alltså i mina ögon mer som en förlovningsring.

Dock håller jag med Josefin521 om att det kan vara svårt att hitta en vigselring som passar till denna ring sen...

• joråsåatt

Jag röstar på nr 1 som jag tyckte var jättefin!! Men jag håller med ovanstående talare om att det kan bli svårt att hitta en vigselring som passar till sedan :)

• sofipropp

Det är klart den är lite svår kombinerad men mailade med guldsmeden som hade några olika lösningar med alliansringar som är anpassade efter ringen så att det ligger snyggt, eftersom hon själv gör ringarna så var det inget problem. 
    Hon berättade också om det här med vitguld, att det oftast läggs på en ytbehandling som nötsbort. Den ytan lägger man på för att dölja vitguld med dålig och ganska gul färg men det vitguldet hon använde hade 16 % palladium och hade därför enbra vit färg och behövde ingen rhodiering. Skönt att slippa det :)

• joråsåatt

Vad kul att hon har en idé om vigselring, då är det bara att köra :) Jag skulle ha valt nr 1, som sagt ;)

• daniiel

Jag röstade på ring nr.1, helt i min smak, superfin! :D Finns inget med den ringen, av bilden att döma, som jag inte gillar.

• marsbruden

Jag röstade på vitguldringen för den metallen gillar jag. Fast eg tycker jag stenarna är "för" rosa så hade man fått välja vitguldringen med de ljusare stenarna så hade det varit perfekt!

Svar på tråden Vilken ska jag välja?