Inlägg från: sofipropp |Visa alla inlägg
  • sofipropp

Vilken ska jag välja?

Jag har letat och letat efter en ring som är perfekt för mig till vår förlovning. Flera har varit nära men inte riktigt haft vad jag velat. jag vill ha nått som inte ser ut som alla andras ringar men ändå inte är för "konstigt" om ni förstår vad jag menar. Vissa ringar som ska vara annorlunda blir liksom bara för mycket ialla fall enligt mig.

Jag hittade denna modell som jag hade bestämt mig för i vitguld med dom lite rosa lila stenarna men sen idag kom det en ny variant med rosa stenar och roseguld. Nu behöver jag er hjälp för att kunna bestämma mig....vilken hade ni valt?

Nr 1:

Nr2:

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ska jag välja?
  • sofipropp

Det är klart den är lite svår kombinerad men mailade med guldsmeden som hade några olika lösningar med alliansringar som är anpassade efter ringen så att det ligger snyggt, eftersom hon själv gör ringarna så var det inget problem. 
    Hon berättade också om det här med vitguld, att det oftast läggs på en ytbehandling som nötsbort. Den ytan lägger man på för att dölja vitguld med dålig och ganska gul färg men det vitguldet hon använde hade 16 % palladium och hade därför enbra vit färg och behövde ingen rhodiering. Skönt att slippa det :)

Svar på tråden Vilken ska jag välja?