• Starmac

Vilken typ av diamantörhänge til min blivande fru?

Hallå

Jag ska gifta mig om några månader och tänkte ge min blivande fru diamantörhängen i morgongåva. För vad jag förstått så ska jag ha en sådan morgonen därefter :)

Jag har budgeterat ca 15tkr till dessa och undrar huruvida jag ska köpa örhängen med 1 sten i varje eller sådana med många små stenar? De med många små stenar blir ju större, då man får mer "diamanter för pengarna" om man köper många små.

Hon kommer att ha en enstensring och en alliansring med 5 diamanter. Allt i vitt guld.

Såå, en eller flera stenar i örhängena?

Sedan undrar jag ifall ni har tips på fina örhängen för 15tkr.

mvh

Marcus

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 15:57
    Glömde säga, hon är inte en bling-bling "show off" tjej utan har IMHO "klass" haha :)
  • Svar på tråden Vilken typ av diamantörhänge til min blivande fru?
  • Starmac

Hej alla och tack för tipsen. Jättekul med snabb respons.

Jag är väl ute är ett par klassiska örhängen. Inga "specialare" denna gång. Vill gärna köpa ett par riktigt bra, så att man inte behöver "byta upp sig" senare bara för att.

Är fortfarande lite kluven om enstensörhängen eller ej. Egentligen vill jag väl köpa sådana men ser de inte lite futtiga ut ifall de är små? Funderar lite grann på dessa.

www.kodega.se/show_product/ERG-8241-B/-/-/-/8/0/0/0/0/0/0/187/0/201/0//////937//

0,35 carat per öra, hennes sten på vigselringen är på 0,70 så det blir väl bra. Åsikter om den?

Annars såg jag tips på med flera små diamanter. Typ som denna

www.lamastone.se/diamantorhangen-vitt-guld-diamanter-p-14702.html

Bägge kostar cirka 15tkr.

Handen på hjärtat tjejer (och ev. killar). Om ni öppnar asken, vilka örhängen av dessa vill ni finna? De mer "klassiska" men lite mindre och kanske mindre glans? Eller de med flera små, fler carat och kanske mera glitter, men kanske ej lika "äkta".

Sjutton vad svårt det här var då... :( 

• Starmac

Hmm, väldigt svårt det här. Ni gör det inte lättare för mig.

Har ingen aning om vad hon föredrar och vet ej hur jag ska få reda på det.

Det här måste jag klara av själv :)

Nu ska jag f.ö. till Kaplans och prata med guldsmeden som ska göra vigselringen :p

Snälla, skicka mer feedback på de två ringarna... 

Svar på tråden Vilken typ av diamantörhänge til min blivande fru?