Anonym (Fundersam) skrev 2012-01-15 20:55:29 följande:
Hej igen!
Är väldigt tacksam för all respons :)
För att ge er lite mer information så kan jag väl säga att vi kommer bjuda strax över 100 personer, och räknar därför med att ca 100 personer kommer. Vi tänker skicka ut save the date kort långt i förväg, så att de flesta kan komma!
Vilka sorters lokaler hyr ni (om inte restaurang)? Föreningsgård? Församlingsgård? Prästgård? Bygdegård? Festlokal? Finns det några fler sorters lokaler som vi missat?
Vi har valt bort att ha en restaurang som lokal då vi vill ha våra egna dekorationer och jag som brud vill vara involverad i dekorerandet (har länge sett fram emot att dagen innan vigseln gå och dekorera och titta till allt fint). Dessutom är vårt tänkta datum i december då många restauranger har fullt upp med julbord.
Vi bor i en förort norr om Stockholm, och hoppades på att kunna ha festen här. Har nu nyligen (sen vi inte fick hyra "vår" lokal här mer än 24 h) börjat fundera på att ha någon lokal inne i Stockholm eller dess närområde. Har ni några tips?
Mitt starka tips är ju att kolla med skolor. Nu gifter ni ju er i december ser jag, men även då kan det ju hända att man kan hyra en skollokal en helg, och barnen brukar sluta ganska tidigt på fredagar, så man får åtminstone kvällen innan på sig (om man nu gifter sig en lördag som jag föreställer mig är vanligast).
En hel del privata gymnasium kan ha jättefina och nyrenoverade lokaler, och gamla anrika skolor kanske har pampiga salar där man kan vara....