• weddingdreams

HJÄLP- vad heter den...

Hej, jag tänkte ta sånna secret box bilder o ge till min blivande i morgongåva. Jag har googlat framnågra bilder som jag gillar... På en av bilderna ha bruden en sån kort "nät" inte spets, slöja framför ansiktet.. En sån kort bara ner till mynnen eller nått.. Den är väldigt trendig.. Men vet inte alls vad jag ska söka på för att hitta en sån... Snälla hjälp mig....

• Svar på tråden HJÄLP- vad heter den...
  • daniiel

Det måste vara flor TS tänker på, vill du googla på det kan du också söka på "Birdcage veil" :)

• weddingdreams

Ja tusen tack.. Man fann en massa om man sökte på det engelsks... Tycker det är såå coolt men set passar nog tyvärr inte min klänning men till korsetten blur det nog skit snyggt... Undra om det är svårt att sätta upp en.. :) Tack så mycket.. Nu kan jag sova gott.... Om bara min m2b slutar snarka... ;)

• Drullen
    weddingdreams skrev 2012-01-13 00:48:12 följande:
    Ja tusen tack.. Man fann en massa om man sökte på det engelsks... Tycker det är såå coolt men set passar nog tyvärr inte min klänning men till korsetten blur det nog skit snyggt... Undra om det är svårt att sätta upp en.. :) Tack så mycket.. Nu kan jag sova gott.... Om bara min m2b slutar snarka... ;)
    Har du bokat nånstans? Tips i stan tas gärna emot ; ) Har funderat på det oxå, men vet inte var man ska gå.
  • weddingdreams

Hej, har kollat runt på ebay o dom är rätt dyra... Såg på google att det finns headband veil vilket är super smart... Tror ni inte man kan göra en variant själv... Ska ju bara ha det på foto en dag o inte på bröllop.. Så mycket kan ju gömmas med nålar och så... ;)

• daniiel
    weddingdreams skrev 2012-01-13 07:34:49 följande:
    Hej, har kollat runt på ebay o dom är rätt dyra... Såg på google att det finns headband veil vilket är super smart... Tror ni inte man kan göra en variant själv... Ska ju bara ha det på foto en dag o inte på bröllop.. Så mycket kan ju gömmas med nålar och så... ;)
    Har du funderat på att göra en egen, köpa löst flor och en ett fint hårspänne eller liknande på tex Glitter? Vilken färg vill du ha på floret?
  • weddingdreams

Ja jag tänkte att det kanske inte var så svårt att göra en själv... Men vet inte hur man gör eller riktigt hur den ser ut i verkligheten... Kom gärna med tips om du/ ni vet... Tänkte nog vit eller ivory färgst flor.. Blir nog ändå svart vita bilder. Drullen- menar du frisör eller fotograf?

• daniiel

Jag har skrivit i din gästbok :)

Det är väldigt enkelt att göra själv faktiskt, bättre tycker jag, för då kan man leka lite med det och se hur man vill att det ska sitta innan man bestämmer sig. Man kan pröva vad man passar bäst i och tycker är finast :)

• Drullen
    weddingdreams skrev 2012-01-13 08:36:48 följande:
    Ja jag tänkte att det kanske inte var så svårt att göra en själv... Men vet inte hur man gör eller riktigt hur den ser ut i verkligheten... Kom gärna med tips om du/ ni vet... Tänkte nog vit eller ivory färgst flor.. Blir nog ändå svart vita bilder. Drullen- menar du frisör eller fotograf?

Haha, ja syftade på fotograf, men ja tar gärna emot tips på frisör oxå : )

• weddingdreams
    daniiel skrev 2012-01-13 08:44:26 följande:
    Jag har skrivit i din gästbok :)

Det är väldigt enkelt att göra själv faktiskt, bättre tycker jag, för då kan man leka lite med det och se hur man vill att det ska sitta innan man bestämmer sig. Man kan pröva vad man passar bäst i och tycker är finast :)
    ja jag såg det.. jag svarade i din gästbok... :) rädd att jag inte fattar bara hur man ska sätta fast...
    Drullen skrev 2012-01-13 10:25:24 följande:

Haha, ja syftade på fotograf, men ja tar gärna emot tips på frisör oxå : )

jaha.. haha... Ja fotografen har vi bokat... Det är Ann-charlotte Andersson... Känner ingen som haft henne men ho tar lantliga och romantiska bilder och det är det jag är ute efter.... Hon är skit trevlig...
Svar på tråden HJÄLP- vad heter den...