Inlägg från: Schassen Sixtwentysix Homlake |Visa alla inlägg
  • Schassen Sixtwentysix Homlake

Vad bör ett inbjudningskort innehålla?

Vi är fullt upp i vårt planerande, vi har även köpt en stor bok som tar upp det mesta som berör bröllopet från inledande planeringar till slutgiltig budget och allt där emellan. Ett av ovan inlägg gav mig en idé (tack Daniel för den). De flesta som skall bjudas in till vårt bröllop finns på FB, så jag har lagt fram förslaget till min fästmö om att vi skapar en sluten grupp på FB där bara de gäster som skall bjudas till festen får tillgång. Då kan min "Best Man" fokusera på det inledande talet istället. Vi har inte bestämt ett slutgiltigt kort än, men vi jobbar på det just nu. Dock skall vi ha en kortfattad text på sidan 2 som välkomnar gästerna till bröllop och fest följt av när och var och sedan avslutas informationen med lämpliga presenter "kortfattat" På sid 3 står våra namn och telefonnummer högst upp, följt av förfallodatum då vi skall ha fått svar om gästen kan komma eller inte och under detta står dresskoden. Som sagt om det blir exakt så här vet jag inte just nu men det lutar åt det hållet.

Svar på tråden Vad bör ett inbjudningskort innehålla?