• Redaktör Kristin

Hur fixar du naglarna till den stora dagen? Rösta!

Rösta, berätta och ge tips! Är det viktigt med fina naglar? Vad använder du för teknik när du fixar naglarna? Eller går du på salong? Eller är det kanske finast med naturliga naglar?

Tyck till!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur fixar du naglarna till den stora dagen? Rösta!
  • SusanneJoh

Röstade på att jag gör dom på salong, men det är inte riktigt sant.
    En kompis till mig som är utbildad nagelterapeut ska göra dom på mig. Jag ska göra vit fransk med en liten twist. Vi ska göra en provomgång (på en fejkhand) snart för att se hur "twisten" ska se ut. :)

♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • Niini

Gjorde mina på salong, lackade med uv-lack o en liten rosa blomma helt enligt färgtemat som en extra touch på båda ringfingren :)
  • Sebastiána

Jag har långa naturliga naglar. Jag filade dem jämna, polerade dem och målade dem i en ljusrosa färg. Jag ville inte att de skulle "ta över".

• Jane

Jag röstade på att gå till salong.
    Annars brukar jag inte måla naglarna så värst mycket, bara någon gång ibland. Då brukar jag använda neutrala eller skrikiga färger. Jag är superdålig på att måla på nagellack och det hamnar massor på fingrar och händer Glad Sen är jag lat också och orkar inte ta bort nagellacket när det blir fult.

Men jag skulle vilja vara bra på att måla mina naglar mer och bättre. Till bröllopet ska jag gå till en salong, för jag vill att naglarna ska vara fina. De ska inte ha några plastnaglar fastlimmade då, utan det ska va min egna naturliga längd och sedan något neutralt lack med något mönster på.
    Annars har jag aldrig gått till en salong för att fixa naglarna så jag tycker det passar br till bröllopet.

• Nikkita

Jag valde gör dem själv. Men min tärna som är utbildad hudterapeut kommer att göra dem. Hon kommer måla min egna naglar med fransk manikyr! Mina egna naglar är så långa & fina så jag slipper bygga på vilket jag är väldigt tacksam för Glad

• Mela01

Kommer gå till en salong då jag får det som en gåva av en vännina Glad

• SusanneJoh
    Jane skrev 2012-01-17 10:51:32 följande:
    Jag röstade på att gå till salong.
    Annars brukar jag inte måla naglarna så värst mycket, bara någon gång ibland. Då brukar jag använda neutrala eller skrikiga färger. Jag är superdålig på att måla på nagellack och det hamnar massor på fingrar och händer Glad Sen är jag lat också och orkar inte ta bort nagellacket när det blir fult.

Men jag skulle vilja vara bra på att måla mina naglar mer och bättre. Till bröllopet ska jag gå till en salong, för jag vill att naglarna ska vara fina. De ska inte ha några plastnaglar fastlimmade då, utan det ska va min egna naturliga längd och sedan något neutralt lack med något mönster på.
    Annars har jag aldrig gått till en salong för att fixa naglarna så jag tycker det passar br till bröllopet.
    Salonger använder inte plastnaglar som dom limmar på. (hoppas jag inte iaf )
    Dom använder akryl elle gelé som dom bygger på, antingen på mall, tipp eller dina egna naglar.

Jag bygger alltid på mina egna naglar eftersom dom alltid är långa, ibland om ngn nagel har gått av så kan vi fixa den med en mall.
    Så det skulle ju räcka med att bara måla med lack på mina nagla, men lack håller sig inte så bra.
    Vi använder Gelé på mina naglar för det funkar bäst på mig, akryl släpper mycket lättare.
    gelé skavs inte bort, så man behöver inte oroa sig för att det flagnar eller liknande. (passar mig bra eftersom jag är lat och inte orkar underhålla mina naglar)  Och sen gör den nageln mycket hårdare så att den inte går sönder lika lätt.
    Sen så kan man göra så mycker roligare saker med gelé än med bara lack.
    Jag ska göra vit fransk, sen funderar jag på att bygga in krossade snäckskal på ringfingrarna, så att dom glänser lite fint, fast inte stick er ut för mycket.

haha usch vilket utlägg det blev. Jag är ett nagelfreak, det märks inte va  
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • dellelgarin

Jag går på salong och gör förängning/förstärkning året om så därför kommer jag såklart göra det till bröllopet med. Troligtvis fransk manikyr med dekorationer i ljusrosa

• Jane
    SusanneJoh skrev 2012-01-17 11:12:09 följande:
    Salonger använder inte plastnaglar som dom limmar på. (hoppas jag inte iaf )
    Dom använder akryl elle gelé som dom bygger på, antingen på mall, tipp eller dina egna naglar.
    Sorry, jag använde "plastnaglar" för att jag aldrig gått till en salong och vet att det heter akryl, gele osv. Men det var det jag menade Glad Alltså inte förlängning.
  • EmmaStina

Hade velat gå på salong och fixa dem men hade inga pengar till det. Så det blev ett ljusrosa nagellack som jag redan hade hemma och som min syrra målade på kvällen innan bröllopet.

• Ayla

Kommer nog bara måla naglarna hemma. För mig är inte naglarna särskilt viktiga, så lägger hellre pengar på annat.

• soffia

Jag kommer gå till salong, jag gör naglarna var tredje vecka redan nu så det faller sig naturligt, har redan gjort detta dom senaste 5 åren så jag kör på!

• ninnie

Jag går till salong o gör naglar (franska) i vanliga fall, så jag kör på som vanligt :)
    Men inför bröllopet kommer jag att göra någon dekoration på ringfingret också!

• Pyttsan

Jag målar aldrig naglarna, men har bra naglar och kommer antagligen att låta dem vara litelite längre än vanligt. jag filar, smörjer händerna och polerar naglarna. 

• Ida R

Är inte så förtjust i nagelförlängningar då jag tycker mina händer ser skumma ut! Så blir nog att måla dem själv

• TheD

Salong så klart!

När jag bodde i USA gick jag på salong varannan vecka. Billigare än i Sverige ;) Även om 450:- inte är så mycket för naglar egentligen haha

Svar på tråden Hur fixar du naglarna till den stora dagen? Rösta!