• Snäckan12

Festlokal med närhet till vatten och natur helst i stockholmsområdet! ÄR det helt omöjligt?

Nu börjar det bli lite panik! Tiden har runnit iväg och vi har fortfarande inte bokat lokal. Har varit och tittat på några lokaler inne i stan. Men vill så gärna att det ska vara nära vatten och natur. Men det verkar vara helt omöjligt att hitta ett sådant ställe som tar ca 130 gäster. Då jag inte känner till Stockholmsområdet så bra, gör inte saken bätte. Är det någon som har några tips eller varit på bröllop med nära till naturen istället för stadspulsen utanför? Är mycket tacksam för förslag.

• Svar på tråden Festlokal med närhet till vatten och natur helst i stockholmsområdet! ÄR det helt omöjligt?
  • Mandis

Vi var och tittade på Fåfängan på söder i höstas och fick ett mycket positivt intryck, det ligger väldigt fint..högt upp med utsikt över vattnet och personalen var jättetrevliga. Nu valde vi Vår gård i saltsjöbaden istället, vi kommer att bli max 120 st men jag vet inte om det kanske går att vara fler på Vår gård =). Skokloster Wärdshus skulle oxå kunna vara ett alternativ för er, vid vattnet och plats för upp till 200 gäster!

• Stigsdotter

Hur långt bort från stan kan det vara?

• MrsMcD

Glad Kolla detta! www.langaraden.se Just varit i kontakt med dem - det passar inte oss men det ser superfint ut och ligger i typ Ncka/SaltsjöBoo eller vad det heter - ca 20 minuter från stan, och intill vatten!

Jag har precis gjort massa research och hjälper dig gärna för jag har det färskt i huvudet - men vad har ni för budget, vad får varje kuvert kosta?

• Snäckan12

Ohh tack för alla svar på så kort tid :)! Ska titta in dem där ställena. Svårt att svarva på hur långt bort det får vara, men inte för långt. Typ 30-40 min, så att det inte blir så krångligt för alla gäster. Vad gäller kuvert pris så verkar det som allt kostar mer än vad jag trodde. Så vi är beredda att tänja lite på budgeten. Men typ 1000 kr/kuvert vore rimligt men lite dyrare inte helt omöjligt om du har bra förslag.

• Snäckan12

långaraden tar bara 80 gäster tyvärr :(!

• passionsblomman

Ute på Mälaröarna finns ju ställen som Rastaholms värdshus, som verkligen ligger precis vid vattnet:

http://www.rastaholm.nu/bröllop-1867134

Där finns även vandrarhem om folk skulle vilja övernatta, annars har jag för mig att man kan åka båt dit också. De har bytt ägare sedan jag var där senast, men vi har aldrig varit missnöjda där förr, så jag hoppas de står sig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Maseralda

Den här tyckte jag verkade jättecool när jag tittade runt efter lokal. Dom tar iofs bara 120 sittande gäster och jag kommer inte ihåg kuvertavgiften

www.sjoochland.se/festlokalen-sj%C3%B6m%C3%A4rket-6733297

• bekijk

Restaurang telegrafen! Helt klart!! Ligger i Backa/Saltsjö Boo. Var på bröllop där k somras och det var ett fint ställe. Dock hade de bara lättare middag och satsade helt på fest. Men ett charmigt ställe.

• Pebbles

Vet inte hur många de tar, men Nyckelvikens herrgård i nacka är jätte fint!

Loves it!
Svar på tråden Festlokal med närhet till vatten och natur helst i stockholmsområdet! ÄR det helt omöjligt?