• Strawberry

Vad har jag glömt?

Inbjudan gick ut i julas och där står tid, plats, klädsel, osa datum och åldersgräns. Vi skrev även att mer info ges vid anmälan, vilket görs till min far, och några anmölningar har börjat ramla in.. Men vad måste vi ha med i info brevet som han ska skicka ut? Vi har ingen bröllopshemsida eller liknande..

Nu har vi skrivit med:
    1. En adress och exakt tid till kyrkan och hur vi tar oss till lokalen
    2. Påminnelse om att ange allergier
    3. Att vi efter middag har bar till självkostnadspris
    4. Vilka som är brudtärnor och marskalker
    5. Tips på gåvor och att ingen paketöppning kommer att ske under festen
    6. Att de ska säga till om de behöver hjälp med boende under helgen
    7. Förklaring på vad vi menar med klädkoden kavaj.

Vad mer har vi glömt?

• Svar på tråden Vad har jag glömt?
  • Juni 2012

Bra. Många skriver bara kyrkans namn, utan adress
    Otroligt att det ska behövas, men det gör det.... Även om jag föredrar ordet "specialkost" framför "allergier"
    Ska man ha med kontanter eller är kortbetalning ok?
    Att ge presenttips är en het potatis, tipsandets vara eller icke vara. Jag tycker personligen att det är praktiskt att ha tips men många anser det vara girigt/tråkigt. Skönt att slipa presentöppning!
    Snällt av er
    Otroligt att det ska behövas, men det gör det....

Bra där!

• Strawberry
    Juni 2012 skrev 2012-01-18 11:52:18 följande:
    Bra. Många skriver bara kyrkans namn, utan adress
    Otroligt att det ska behövas, men det gör det.... Även om jag föredrar ordet "specialkost" framför "allergier"
    Ska man ha med kontanter eller är kortbetalning ok?
    Att ge presenttips är en het potatis, tipsandets vara eller icke vara. Jag tycker personligen att det är praktiskt att ha tips men många anser det vara girigt/tråkigt. Skönt att slipa presentöppning!
    Snällt av er
    Otroligt att det ska behövas, men det gör det....

Bra där!
    Tack! Att det är kontanter som gäller är nu inskrivet och istället för allergier står det nu specialkost! =)

De där med tips på gåvor är som du säger väldigt känsligt och jag tror/hoppas att vi har lyckats väva in det ganska snyggt och av de vi bjuder tror jag inte det finns någon som kan ta illa upp.... Att mejlet är från min far och mor och inte direkt från oss underlättar även tror jag?
    Står såhär:

Vi har av flera fått frågan om vad brudparet önskar sig och när vi frågade var svaret:

"Det viktigaste för oss är att få dela vår dag med alla gäster. Vill de ändå ge oss en gåva är ett bidrag till vår kommande bröllopsresa det vi önskar oss allra mest"

Brudparet planerar att åka på bröllopsresa under sommaren eller till hösten och vill ni ge ett bidrag kommer det att finnas en ”kista” där ni kan lämna eventuella kuvert i, förslagsvis pressentkort på www.ticket.se Men självklart blir de även väldigt glada för andra gåvor och vill ni ha tips eller har några funderingar kan ni alltid fråga oss!

Svar på tråden Vad har jag glömt?