• Anonym (ängslig)

Det här med svensexa..

Jag litar på min blivande, men inte på hans vänner. Hans vänner är fortfarande under 30-strecket, och gillar att festa och vara ute sent, gå på strippklubb etc..
    Jag är så orolig över att de super ner honom, och drar med honom till någon strippklubb och att han kommer hem tokfull och okontaktbar, typ. Det finner jag inte det minsta kul..
    Och även om jag litar på sambon, så _kan_ man göra saker när man är full som inte är så bra.. Har erfarenhet av otrohet i tidigare relationer, men jag tror verkligen inte det om sambon..

Och kommer han komma hem? eller kommer de bli borta över natt? liksom..

Känns som att det är detta jag oroar mig mest över med hela bröllopet. :(

• Svar på tråden Det här med svensexa..
  • daniiel

Jag tycker du ska prata med hans vänner om detta. Absolut, du ska inte planera svensexan bla bla bla, men, jag tycker definitivt att man måste kunna få prata med vännerna om den. Kanske fråga vad de har tänkt sig och komma med tips, tankar och idéer.

Tror du att supa sig knökfull och gå på stripklubb är något som din blivande skulle tycka var roligt? Finns det något annat du tror att han hellre skulle vilja göra?

Vill han verkligen supa till och gå på strippklubb, så låt honom göra det, men ta upp med vännerna att du vill att dom hjälper honom med taxi hem (om du vill ha hem honom). Om du tror att det finns annat han hellre vill göra, så tipsa vännerna om det. Utan att ta över någon planering, iflika bara att din blivande nämnt för dig att, vad det nu kan vara, är något han skulle vilja göra :)

Att du upplevt otrohet tidigare är väldigt tråkigt, men du måste försöka tänka (så som jag tror du gör) att det är någon annan i ditt förflutna, inte din blivande. Att människor ibland dricker mer än de tänkt och brukar göra, samt att de då kanske gör saker de annars inte hade gjort, stämmer ju, tyvärr. Du måste helt enkelt försöka lita på din blivande, för vad det än gäller, så är ju tillit i ett förhållande A och O anser jag.

• Anonym

Har du kollat med din blivande vad han hoppas på att få göra på sin svensexa? Att ta reda på det och sedan tipsa hans kompisar om det samtidigt som du ger en lista med vilka grabbar som är bjudna till ert bröllop och bör tillfrågas angående att delta på svensexan. Om din blivande inte skulle uppskatta en sån svensexa är det bara bra om du berättar det för kompisarna. Kan även vara bra om han tydliggör för en av hans närmsta vänner att han inte vill att de super ner honom osv. :)

• Niini

Jag litade inte heller på makens vänner när det kom till svensexan, det spårade ur rejält för nåt år sedan när en annan i gänger hade sin svensexa. Dock kunde jag (precis som du) lita på maken o han höll vad han lovat mig o kom hem helt lagom full o hade haft en riktigt rolig dag. Hörde att det gått värre för en del andra ;)

• Lilique

Hehe, jag gick till killen som jag vet kommer att hålla i det, spände ögonen i honom och sa:

"Hitta på precis vad du vill, men innehåller det karatefylla, strippor, vattenaktiviteter* eller hemkomst efter gryning så är det dina manpieces på ett fat."

*min blivande är livrädd för vatten men jag låtsas bara vara nojig så att han ska slippa erkänna det.

Han är nog fortfarande inte säker på om jag skojade eller menar allvar. Men jag vet att han inte tar in ett enda ord man säger annars. Men för normala människor brukar det duga att helt enkelt säga att du inte menar att lägga dig i men att du verkligen inte uppskattar om de går på strippklubb eller så. Du kan ju, precis som Anonym säger, kolla lite med din blivande om vad han hoppas få göra. Så kan du ju tipsa om de aktiviteterna samtidigt.

Svar på tråden Det här med svensexa..