ID BareMinerals, den vanliga inte matt, den matta gör att porerna syns mer. Den äger i alla väder, temperturer och lägen.
Den ser naturlig ut, inte kakig. Den kan dock upplevas lite glittrig av ovana användare som använt matt foundation innan men jag tycker den ser naturlig ut. Och använder du Mineral Veil över, deras puder, blir du en lagom sidenmatt brud =) Detta är ju en foundation i pulverformat som ska borstas in med deras egen kabukiborste, den är bäst. Den smälter in i huden efter en liten stund, Jag älskar den och kan inte leva utan den. Tar framför allt bort rödhet, då den är utvecklad för personer med acne rosacea. Den är dyr i Sverige, iof beror ju på vad du jämför med. Men på beautybay.com finns den för ett bra pris. Prova i en affär eller salong i Sverige för att få rätt nyans, finns massor. Sen skickar du efter den. Och använd inte billiga kopior, de är jättedåliga i jämförelse. De använder sig av större del mica som är det ämne (mineralpulver) som ger lyster men man vill ju inte se ut som en discokula. Mycket mica gör även att det täcker sämre. Och de fyller ut med talc, vilket täpper till porerna. ID använder bara naturliga ämnen och istället för talc använder de majsstärkelse, det som mattar i puder.
Jag är en verkligt kräsen tjej, så jag lovar att jag testat det mesta och har fastnat för ID sedan flera år tillbaka. Klarar sol, spinningpass, industriluft och kontorsluft men viss bättring med mineral veil krävs under dagen förstås.
Lycka till med sminket!