• hemajo13

bra foundation för lite "flaming" hy?

Hej!
    Jag letar efter en foundation som täcker bra och sitter på utan att se ut som en kaka på!
    Jag blir lätt lite röd om kinderna och så när jag blir varm så jag behöver någon med bra täckning. tack tack för hjälpen!=) 

• Svar på tråden bra foundation för lite "flaming" hy?
  • Memmsan

ID BareMinerals, den vanliga inte matt, den matta gör att porerna syns mer. Den äger i alla väder, temperturer och lägen.
    Den ser naturlig ut, inte kakig. Den kan dock upplevas lite glittrig av ovana användare som använt matt foundation innan men jag tycker den ser naturlig ut. Och använder du Mineral Veil över, deras puder, blir du en lagom sidenmatt brud =) Detta är ju en foundation i pulverformat som ska borstas in med deras egen kabukiborste, den är bäst. Den smälter in i huden efter en liten stund, Jag älskar den och kan inte leva utan den. Tar framför allt bort rödhet, då den är utvecklad för personer med acne rosacea. Den är dyr i Sverige, iof beror ju på vad du jämför med. Men på beautybay.com  finns den för ett bra pris. Prova i en affär eller salong i Sverige för att få rätt nyans, finns massor. Sen skickar du efter den. Och använd inte billiga kopior, de är jättedåliga i jämförelse. De använder sig av större del mica som är det ämne (mineralpulver) som ger lyster men man vill ju inte se ut som en discokula. Mycket mica gör även att det täcker sämre. Och de fyller ut med talc, vilket täpper till porerna. ID använder bara naturliga ämnen och istället för talc använder de majsstärkelse, det som mattar i puder.
    Jag är en verkligt kräsen tjej, så jag lovar att jag testat det mesta och har fastnat för ID sedan flera år tillbaka. Klarar sol, spinningpass, industriluft och kontorsluft men viss bättring med mineral veil krävs under dagen förstås.
    Lycka till med sminket!

• kaffeälskaren

Om man tänker köra på ID så rekom. Jag handibuki-brush. Med den kommer du Verkligen åt alla skrymslen och vår samt att jag tycker att det är lättare att arbeta in foundationen med den.

• iSusanna
    Jag tycker det finns två stycken outstanding foundations i varuhusen just nu. Bägge ser galet bra ut både på fotografier och i verkligheten:

1) Chanel Vitalumére Aqua
    Fantastisk täckning utan att se kakig ut. Passar bra för t ex normal hy, blandhy och fetare hy. Skulle ej rekommendera den om du ha väldig torr och fnasig hy. Ger ett perfekt felfritt utseende, så länge huden är rejält återfuktad innan du applicerar den. Håller bra under dagen och ger en semimatt finish. Appliceras med fingrarna eller mjuk foundationpensel/borste. 

2) MAC face and body
    Mycket bra täckning utan att kännas på huden. Ger en hy med härlig lyster, utan att du ser blank ut! Vill du ha ett mer matt resultat rekommenderar jag en liten dust med puderborsten över. Håller mycket bra. Passar hudtyper från blandhy till torr hy. Skulle dock inte tipsa om den om du har väldigt fet hy. Appliceras med foundationsvamp eller pensel. 
  • FelizLane

Om man nu vill köra ID så rekommenderar jag deras primer under. För av erfarenheter, eftersom jag jobbar med märket, tycker jag nog inte att det håller helt hela dagen. Däför primer. Jag personligen tycker även att de kliar när jag blir varm men det är ju väldigt få som tycker, har jag märkt. 

• malinax

Jag rekommenderar dig helt klart att köpa en från Forsberg living. Endast naturliga produkter, färgämnen och inte testat på djur. Dessutom ser den naturlig ut och täcker bra! Har använt deras smink ett år nu och jag kommer aldrig byta. Tyvärr säls det inte i butik men det finns återförsäljare överallt. Dessutom får man prova produkterna i 90 dagar och lämna tillbaka om man inte e nöjd;)

• iSusanna
    malinax skrev 2012-01-21 12:04:51 följande:
    Jag rekommenderar dig helt klart att köpa en från Forsberg living. Endast naturliga produkter, färgämnen och inte testat på djur. Dessutom ser den naturlig ut och täcker bra! Har använt deras smink ett år nu och jag kommer aldrig byta. Tyvärr säls det inte i butik men det finns återförsäljare överallt. Dessutom får man prova produkterna i 90 dagar och lämna tillbaka om man inte e nöjd;)
    Låter jättebra, men helt naturliga produkter är oftast de som ger allergiska reaktioner. Det skulle jag nog undvika på min bröllopsdag och särskilt om man som TS redan har problem med flammighet. 

Konstigt också att inte ha färgämen i en foundation... 
Svar på tråden bra foundation för lite "flaming" hy?