• teddy

"Stänga" inbjudningskortet med... vad? Har ni bilder?

Jag har tänkt ut hur vår inbjudan ska se ut men sitter just nu o funderar på hur jag kan "stänga" kortet... om ni hänger med på vad jag menar...
    Vissa kort öppnas ju me ett litet band osv... men jag har slut på ideér om hur jag ska göra med våra kort. Vill inte ha band eller snören och det får inte vara något för stort och skrymmande...

Har ni några innovativa ideér att friska upp mitt huvud med?!?!
    Visa gärna bilder på era kort! :) 

• Svar på tråden "Stänga" inbjudningskortet med... vad? Har ni bilder?
  • N blir B

Vi stängde våra med ett klistermärke med vårt monogram på. Skitfint om jag får säga. har tyvärr ingen bild.

• Dejli

Hur är kortet vikt? I två delar (mitt på) eller tre (som en "dubbeldörr" liksom)?

• teddy
    Dejli skrev 2012-01-19 20:35:21 följande:
    Hur är kortet vikt? I två delar (mitt på) eller tre (som en "dubbeldörr" liksom)?
    I två delar... alltså kan man nog inte sätt ett klistermärke på... de viks ju runt kanten då..
  • teddy

En idé! Brads (sk. jungfruben)... kan man använda brads? blir de bra och snyggt? nån som vet?

• Dejli

Det finns ju sådana där provpåsklämmor ("jungruben") där huvudet är format som ett hjärta. Det hade ju kunnat fungera kanske? De brukar finnas där det säljs scrapbooking-grejer.

• Emma84

Silverhjärta - finns ju ark med klistermärken. Då blir det ritkigt förseglat och gästen vet att hon/han är den första som öppnat det

• sofi 88

Vi körde med brads, skickar med bild :) Gjorde hål med sån "tång" som man gör tex nya hål i skärp å sånt med, å sen stack vi i hjärtbradsen å vek på baksidan som du kan se på det öppna kortet. När de stängs viks de såklart bakom hela kortet :)

• Dejli
    sofi 88 skrev 2012-01-19 20:57:03 följande:
    Vi körde med brads, skickar med bild :) Gjorde hål med sån "tång" som man gör tex nya hål i skärp å sånt med, å sen stack vi i hjärtbradsen å vek på baksidan som du kan se på det öppna kortet. När de stängs viks de såklart bakom hela kortet :)
    Det var sådana jag menade, men hade inget snajsigt engelskt namn på dem :P Provpåsklämmor är ju ett lite konstigt namn, för dessa är ju inte just ämnade att försluta papperspåsar med...
  • sofi 88
    Dejli skrev 2012-01-19 21:20:32 följande:
    Det var sådana jag menade, men hade inget snajsigt engelskt namn på dem :P Provpåsklämmor är ju ett lite konstigt namn, för dessa är ju inte just ämnade att försluta papperspåsar med...
    Hihi, brads lärde jag mig när vi köpte dem i butik, stod nämnligen på baksidan :D
  • teddy
    sofi 88 skrev 2012-01-19 20:57:03 följande:

Ja! Precis! de va såhär jag menade! :)
    Dina kort va jättefina!
    Tror nog de får bli brads... :)
    Har hittat massa olika scrapbookingsidor och det finns brads i alla möjliga färger, former och storlekar... :)
  • 2 0 1 2

Vi viker våra kort två gånger, så att ändarna möts i mitten om ni förstår. Vi tänkte köpa lacksigill och försegla dem med.

• Chicita

Skulle man stänga korten? Förvånad

Vi stoppade bara i kuvert och skickade iväg. Kuvertet håller ju ihop korten tills man öppnar det...

• 2 0 1 2
    Chicita skrev 2012-01-20 11:50:45 följande:

Vi stoppade bara i kuvert och skickade iväg. Kuvertet håller ju ihop korten tills man öppnar det...
    Vi har inga kuvert till våra, utan skriver adressen på baksidan när de är stängda.
  • Chicita
    2 0 1 2 skrev 2012-01-20 12:48:18 följande:
    Vi har inga kuvert till våra, utan skriver adressen på baksidan när de är stängda.
    Aha.. ja då är det ju lite skillnad Solig
    Tyckte det kändes lite "kaka på kaka" annars
  • sofi 88
    Chicita skrev 2012-01-20 11:50:45 följande:

Vi ville gärna kunna "stänga" korten :) å just hjärtat tyckte vi blev en trevlig detalj. Trots att vi skickade i kuvert.
    Men det är olika vad man väljer att göra... 
Svar på tråden "Stänga" inbjudningskortet med... vad? Har ni bilder?