Hej, jag beställde både brudklänning och brudnäbbsklänning i rött från MyLove Bridal. Jag valde färg 33 på deras färgkarta och den blev lite i ljusaste laget, men helt okej.
Jag har hört mycket gott om just MLB, så det var därför jag till slut vågade beställa därifrån. Allt var bra, snabba e-postsvar och riktigt snabb leverans, 13 dagar från beställning till dhl-karln knackade på dörren. Efter det var allt bara en besvikelse.
Som sagt, färgen var ljusare än jag hade förväntat mig. Min klänning var på tok för kort och satt löst upptill då de hade gjort livet efter de mått jag gav och sen lagt på grejorna för snörning. Även när snörningen var på det minsta möjliga läge (eller hur jag nu ska säga) så satt den väldigt löst. Jag påpekade detta men de ville inte veta av någon retur eller byte. Jag skulle dock få rabatt om jag beställer en ny klänning med andraa mått.
Näbbklänningen var mycket bättre, men den hade en del fel också. Jag ville att det skulle vara golvlängd på klänningen och gav måttet 109 cm från axel till golv. Klänningen var 103 cm. Den hade också kunnat vara lite lösare vid midjan. Jag bad om snörning på den också, men den var sydd så att snörningen behövde vara på max löst för att klänningen ens skulle räcka runt.
Så allt som allt. Besviken.
Jag har fått några bra tips gällande förlängning av min klänning, den med lite rött tyll längst ner verkar vara det som skulle passa mig. Om jag hittar en sömmerska dvs!
Här är bilder på klänningarna. Det är samma färg på dem, men de är tagna med så olika ljus så det ser ut som helt olika färger.