Galen av p-piller...
Jag äter just nu p-piller zyrona och måste säga att det är inte bra för mig.
Jag blir galen och vansinnig, arg som faan för ingenting.
Det tvärtänder om man säger så.
Jag skriker åt min blivande och till barnen, de blir arga, ledsna o besvikna. Självklart!
Anledningen till att jag äter p-piller är att jag just nu är under behandling av acne (svår) och också äter Roaccutan. Man måste då ha en godkänd preventivmetod, då roaccutan är starkt fosterskadande och man ej får bli gravid under eller tre månader efter behandlingen.
Jag vet sedan tidigare hur jag reagerar på hormonbaserade preventivmedel, så efter avslutad behandling blir det sterilisering.
Men nu till min fråga...Min blivande säger att han kan tänka sig att göra ingreppet på sig, för att det är enklare på killar (lokalbedövning) och de får åka hem efter typ 1 timme. Tydligen så kan man om man nu skulle ångra sig, öppna sädesledaren igen. Med lite osäkert resultat såklart.
Jag kan väl också tänka mig att göra en sterilisering på mig själv, men jag vill inte bli sövd i onödan. Jag har en liten operationsrädsla. Jag har endast blivit opererad en gång (kejsarsnitt) men då var jag vaken.
Nu undrar jag om det är någon här som har erfarenhet av sterilisering på er och/eller mannen, hur tänkte ni? Har ni upplevt negativa saker efter ingreppet? Gjorde det mycket ont? Läkte det fort?
Vi är helt överens om den här saken och vi har 3 barn mellan 16 och 3 år, så det är inte aktuellt med fler. Vi är över 35 år. Avbrutet...är inget alternativ det finns ett ord för dem som praktiserar den metoden hihi: föräldrar! Kondom känns som det kvittar och så är det dyrt.
Jag måste i vilket fall som helst hålla mig borta från dessa nedrans hormoner för som sagt, jag blir vansinnig. Skriker som en idiot för inget. Jag hör mig själv och tänker; vafan är det jag som låter sådär?? Jag har även i ilskan fått tryck o hugg i/över bröstet, kanske får en hjärtinfarkt rätt vad det är..Inte kul!!