Dessert för runt 80 pers?
Vi kommer vara runt 80 pers på vårat bröllop, all mat förrutom desserten är bestämmd. Vi har svårt att bestämma oss, har du nått förslag? vad ska ni ha / vad har ni haft?
Vi kommer vara runt 80 pers på vårat bröllop, all mat förrutom desserten är bestämmd. Vi har svårt att bestämma oss, har du nått förslag? vad ska ni ha / vad har ni haft?
pannacotta!
Jag har funderat på att bara köpa fina kakfat på loppis och ställa fram dom med mackarons i festens olika temafärger till kaffet, annars så kör vi helt enkelt tårtan som dessert!
Creme brulee!
ost bricka, så blir det inte så sött :)
Chokladbrownie, enkelt att baka i långpanna ett tag innan bröllopet, frysa ner och sedan skiva upp i lagom stora bitar. Och så kanske en klick grädde eller glass till :)
Pannacotta är ju himla smidigt när man är många, eller få också för den delen. Många tycker ju dessutom att det är en ganska lyxig dessert, lätt att göra fint i små portionsskålar med lite frukt eller bär på toppen t ex.
Vi ska ha detta på vårt After wedding party...
Vilka jättefina formar längst ner... går de att få tag på nånstans i Sverige?
Jag tycker det beror lite på vilken sorts mat ni tänkt er, och vilken stil det är på festen, årstid, uppvärmingsmöjligheter, vad ni ska ha för tårta etc.
Jag är ju en sån som älskar pajer i alla dess former, och cheesecake. Jag tycker ju att frozen cheesecake är fantastiskt gott och otroligt enkelt att göra, även i portioner. Dock kräver de ju nedfrysning, så har man inte möjlighet till det så går det ju bort.
Pannacotta är ju gott, dock väldigt söt så det beror ju också lite på vilken tårta ni har sedan... Lite tråkigt kan jag tycka också, man får det ju ganska ofta, åtminstone i mina kretsar. Men lätt att göra till många. Annars är ju hemgjord äppel- eller jordgubbspaj svårslagen tycker jag om det är årstid för det, men beroend på vilken typ av fest det är kanske det känns lite "simpelt".
Hej igen!
Formarna och fjärilarna har jag köpt på ebay Sök på Cupcake wraps så kommer det upp massor av olika sorter...
Jag har tänkt ha bröllopstårta + tårtbuffé till efterrätt. Känner att det räcker nog lagom ;)
Jag gjorde chokladpannacotta som fick mycket beröm: http://salstamm.blogspot.com/2011/11/chokladpanna-cotta-med-hallongele.html, dock med en snyggare dekoration på än på bilden.