• Stess

Hjälp mig!!! Vem ska ajg tro på

Min nya pojkvän och jag har varit tillsammans nu i snart fyra månader. Jag träffade han på jobbet. Men innan jag träffade han så hade han sex med en tjej som också jobbar där. Jag och tjejen fick kontakt innan han och jag blev tillsammans. Och då sa hon till mig att hon var kär i typ "min pojkvän" samt en kompis till han som också jobbar där. Man kan säga att hon är en liten slampa hon har typ haft sex med omkring 5-6 killar på jobbet. Men hon sa till mig att "min pojkvän" och hon var tillsammans innan. Men han gjorde slut pga att hon kysste en annan. När jag blev tillsammans med han så frågade jag om henne. Men han sa att hon var bara ett ligg för han och att hon ljuger. Och de säger hans kompis med att hon gör. Han sa att när han fick höra att hon hade kysst en annan som också jobbar på jobbet. Så tyckte "min pojkvän" att det var ett bra själ till att han skulle bli av med henne.
    Så mitt problem är då vem ska jag tro på.

Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Hjälp mig!!! Vem ska ajg tro på
  • CyberPet

Lita på din intuition, den brukar oftast vara rätt. Det är bara du som kan avgöra vem du ska tro på, honom eller henne.

Petra

• Ettolrach

För det första så är det inte ovanligt att män ser på ett förhållande på ett annat sätt än vad kvinnor gör. Det som kan vara ett förhållande med känslor för kvinnor kan en man uppfatta som "bara ett ligg".

Se'n tycker jag det är lite synd att kalla en medsyster för slampa för att hon haft förhållanden med fler än en kille. Vad vet vi om hur hon känner och har det. Hon längtar kanske efter ett förhållande med en speciell man och har kanske val att ligga med fler än en för hon kanske felaktigt trott att det var vägen till att bli ihop med någon av killarna.

Dessutom ska man ta sådana rykten med en nypa salt. Män kan skryta om s k erövringar utan att det ligger något i det...

Om din kille eller hon har rätt är svårt att säga. Jag tror att sanningen är olika beorende på vem som upplever den. Du får lita på din magkänsla.

• Lucifer

Blis så förbannad på att du kallar din jobbarkompis för "liten slapa". Hon får väl ha sex med hur många hon vill utan att du ska komma och döma henne?

I övrigt håller jag med Ettolrach

• Dea

Jag tycker inte att det är så stor skillnad i deras berättelser. Men jag tycker lite synd om henne som blivit kär i någon som bara ser henne som ett ligg. Det måste göra ont.

Sen tycker jag inte att det är särkilt viktigt. Han har gått vidare. Om de faktiskt var ihop eller om det bara var ett strul kan väl gå på ett ut.

• Nils

Jag vet inte riktigt vad du menar när du inte vet vem du ska tro på.?
    Är det om de har haft ett förhållande eller bara haft s e x ?
    Jag tycker att du ska försöka släppa tanken och konsentrera dig på ert förhållande i stället. Det som varit har varit.
    Lycka till

• Florentina (fd brud 2004)

Håller med flera av de ovanstående. Man är INTE en slampa bara för att man har haft s e x med några killar!

Vad spelar det för roll för dig och för ert förhållande om de var ihop eller bara strulade runt lite?

• Corarina

Tänk på hur lätt en tjej får ett rykte om sig att vara lösaktig....typ efter ETT engångsligg !! Jag skulle ha trott på henne.

• MacGyver

Förutom att jag håller med om att du har en mycket dålig inställning till den här tjejen, så skulle det inte förvåna mig om din pojkvän ljuger. Det låter inte bara troligt, utan också sannolikt. Om hon "bara" var ett "ligg", varför skulle han då anstränga sig så för att "bli av" med henne?
    För övrigt så låter det som att han har en väldigt rutten inställning till människor, oavsett om han ljuger eller talar sanning.

• Meddelande borttaget
  • Electric Lady

Reagerar också på ditt sätt att skriva om den här tjejen. Tycker att det bästa du kan göra är att bemöta henne med respekt även i dina egna tankar. Då får du nog ett mer harmoniskt förhållande till hennes gemensamma förflutna med din kille.

Svar på tråden Hjälp mig!!! Vem ska ajg tro på