• Brudiframtiden

Grillbuffé i november/december?

Vi vill hemskt gärna ha grillbuffé med grillare på plats på vårt bröllop men ska antagligen gifta oss i november/december. Kan man ha det eller känns det helt fel? Vi vill ha buffé men inte kall mat...

• Svar på tråden Grillbuffé i november/december?
  • Chicita

Elgrillar? Då kan ni grilla inomhus Glad
    Det går att grilla utomhus, men det blir besvärligt för dom som ska stå och grilla i så fall...

• Brudiframtiden
    Chicita skrev 2012-01-23 21:58:35 följande:
    Elgrillar? Då kan ni grilla inomhus Glad
    Det går att grilla utomhus, men det blir besvärligt för dom som ska stå och grilla i så fall...
    hehe, nej inga elgrillar. Det är ett företag som grillar på plats, helgrillat typ gris eller vildsvin....! Så blir svårt inne...
  • Chicita
    Brudiframtiden skrev 2012-01-23 22:01:49 följande:
    hehe, nej inga elgrillar. Det är ett företag som grillar på plats, helgrillat typ gris eller vildsvin....! Så blir svårt inne...
    Aha... ja men då är det ju upp till dom... Fråga vad dom säger.
    Jag uppfattade det som hemlagad buffé Flört

Största "problemet" kan väl vara om folk behöver gå ut och hämta det som grillats. För man vill ju inte behöva på med ytterkläder mitt i middagen, och om det blir kö ute vid grillarna så kan det nog bli en del rinnande näsor och frusna fingrar sen Flört

Kolla hur dom löser såna problem...
  • Juni 2012
    Chicita skrev 2012-01-23 22:06:19 följande:
    Aha... ja men då är det ju upp till dom... Fråga vad dom säger.
    Jag uppfattade det som hemlagad buffé Flört

Största "problemet" kan väl vara om folk behöver gå ut och hämta det som grillats. För man vill ju inte behöva på med ytterkläder mitt i middagen, och om det blir kö ute vid grillarna så kan det nog bli en del rinnande näsor och frusna fingrar sen Flört

Kolla hur dom löser såna problem...
    Ja, nej usch nej! Inte ut i snö/slask i finskor, tack!
  • Brudiframtiden

Nej precis. Man får ha någon som tar in det i såfall. Får kollas upp! Har för mig att man kan hyra buffévärdar hos dem också....tack för tipsen! är så sugen på vinterbröllop men ändå grill...har skickat en förfrågan så får vi se...tack för hjälpen!

• Memsan

Vi var också inne på grillbuffé till vårat december bröllop. Men det jag kom och tänka på när det gäller din grillning är att trots att man måste stå utomhus så kanske det finns plats att slå upp ett partytält med högt i tak och minst en öppen sida där kockarna kan stå.

Scenario: Ni har ett stort tält med minst en öppen sida och lokalen har flera utgångar. Kockarna grillar under tältet men ställer upp buffén strax innanför en av utgångarna. Då håller sig maten varm men kockarna får grilla säkert och det är bara någon meter ifrån tillbehörena ifrån köttet. Och tältet bör hålla sig varmt nog för att man ska slippa sätta på sig ytterkläderna, speciellt om du har fått tag på en sån dära värmelampa som man kan få hyra på westmans.

• Brudiframtiden
    Memsan skrev 2012-01-24 11:20:44 följande:
    Vi var också inne på grillbuffé till vårat december bröllop. Men det jag kom och tänka på när det gäller din grillning är att trots att man måste stå utomhus så kanske det finns plats att slå upp ett partytält med högt i tak och minst en öppen sida där kockarna kan stå.

Scenario: Ni har ett stort tält med minst en öppen sida och lokalen har flera utgångar. Kockarna grillar under tältet men ställer upp buffén strax innanför en av utgångarna. Då håller sig maten varm men kockarna får grilla säkert och det är bara någon meter ifrån tillbehörena ifrån köttet. Och tältet bör hålla sig varmt nog för att man ska slippa sätta på sig ytterkläderna, speciellt om du har fått tag på en sån dära värmelampa som man kan få hyra på westmans.
    Tack för tipset! Det var ju en bra idé!
Svar på tråden Grillbuffé i november/december?