• julle79

Snygga flaskor att tappa boxvin på?? eller annat förslag på upptappning

Hej brudar!!

Satt å funderade över just vad man ska tappa upp boxvinet på e ju inte så snyggt å ställa fram en box på bordet

Nån som vet nått ställe där man kan hitta snygga flaskor el har nått smart tips??

Karaffer hade jag fundering på men vet inte va jag tycker om de...känns mer som man har vatten i dessa å vin på flaska för å få de å se snyggt ut.

Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Snygga flaskor att tappa boxvin på?? eller annat förslag på upptappning
  • Karoliin

Varför inte tappa upp det på vanlig flaska alternativt karaff och som ni dekorerat med en egen etikett ?
    Jag hade för mig att det va vistaprint som hade sådana men hittar de inte på deras hemsida nu..

På den sida jag stötte ihop med detta så laddade man upp en bild (förslagsvis på sig själv och kärleken) och så la man till till datum och ev annan text... Ja tycker det va jättefint och det kostade inte många kroner heller.
    Alternativt om man köper enkla karaffer eller om man samlar ihop så många flaskor man behöver.. Det går ju att köra refill i en vanlig glasflaska också!

• 101112

Finns väl även flaskor på Ikea som ser ut som gamaldags saftflaskor de med korken som sitter i ett spänne runt halsen. Hmmm hoppas du vet vilka jag menar Glad

• 101112

Flaskan heter slom och kostar 19 kr st på Ikea

• FelizLane

Vi har sparat vanliga vinflaskor. Pratade med hela släkten och fick ihop en del! Vi ska fixa egna etiketter för att sätta på. Vi tappar upp från box :)

• Sebastiána
    101112 skrev 2012-01-24 08:30:49 följande:

Finns väl även flaskor på Ikea som ser ut som gamaldags saftflaskor de med korken som sitter i ett spänne runt halsen. Hmmm hoppas du vet vilka jag menar Glad

Vi hade såna, fast från Bolagret. Flaskorna var nästan exakt likadana som IKEAs Slom, fast lite större och just då var det ombyggnadsrea så vi fick dem för 10:-/st
  • julle79

hur korkar du igen dessa då?? de va ju ingen dum ide å billigt allternativ

FelizLane skrev 2012-01-24 10:07:51 följande:
    Vi har sparat vanliga vinflaskor. Pratade med hela släkten och fick ihop en del! Vi ska fixa egna etiketter för att sätta på. Vi tappar upp från box :)
  • julle79

Tack tjejer ni är suveräna ska genast kolla upp dessa allternativ.

Jag tycker mig känna igen de där me ettiket men de va längesen ajg sprang på å jag minns inte vart de va heller dessvärre...men kommer jag på kan ja ju skriva ut de här fall någon annan kan dra nytta av det.

Jag har för mig att jag har adressettiketer som man kör i skrivaren, men inget smart program så vet inte hur jag ska få in de i rutsytemet på arket....inte så teknisk kanske man kan använda dessa å göra ettiketer till vinet

• nilsson91

Vet inte om någon föreslagit detta redan men Ikea har snygga vin karaffer i olika prisklasser o färger.
    Vi köpte en sort som kostade 19kr, tänkte göra någon snygg etikett eller annan dekoration o sätta på :)

• FelizLane
    julle79 skrev 2012-01-24 14:52:23 följande:
    hur korkar du igen dessa då?? de va ju ingen dum ide å billigt allternativ
    Jag, har gjort så tidigare.. Lite folie bara.. Men som sagt vin brukar ju behövas luftas lite innan servering så serveringspersonalen tappar väl upp på morgonen... 
  • annapanna88

Vi funderar också på att köpa boxvin och tappa upp på andra flaskor. Tror ni det kan funka att bara skriva ut vårt monogram på vanligt papper och sen laminera lapparna? Eller blir det för stelt för att klistra på flaskan då?

• MissBroccoli
    annapanna88 skrev 2012-01-24 18:43:16 följande:

Vi funderar också på att köpa boxvin och tappa upp på andra flaskor. Tror ni det kan funka att bara skriva ut vårt monogram på vanligt papper och sen laminera lapparna? Eller blir det för stelt för att klistra på flaskan då?

Du får nog hitta ett kraftigt lim att använda då. Kanske lossnar lätt annars. Annars kanske det funkar att skriva ut själv och sedan använda genomskinlig plast att klistra fast det med, du vet sån som man klär in böcker med å så gör man så att den går minst 1 cm utanför etiketten.

Lagerhouse har flaskor liknade de på IKEA, å jag tror de har färgade flaskor ifall du vill ha det.

Beroende på vad du har för stil i övrigt så kan du ju leta karaffer på secondhand. går att hitta jättefina till bra pris. Och du kanske kan låna av familj och vänner.

• annapanna88

IKEA har tydligen sänkt priset på en av sina karaffer nu, den är väldigt enkel men jag tror vi ska köra på sånna faktiskt. "Lönsam" heter den och kostar 15 kr/st

• 20100805

Etiketter finns på Vistaprint!! Fick hem igår :)

• Moster Stina

På vårt bröllop så hade vi enkla glaskaraffer till vinet. (och det är vi nöjda med, eftersom det skulle ha blivit betydligt mer droppande och spillande med flaskor tror vi)

Men till mormors hemgjorda saft och lemonad hade vi gamla vinflaskor. Till dessa ritade jag sex olika fina och gammeldagsa etiketter för hand. Min fästman skrev ut dessa i färgskrivare och vips såg det ut som att jag gjort 40 st för hand. Blev superfint ihop med en bit snöre runt flaskhalsen.

Jag limmade förresten på etiketterna på en bit tapet först och klippte ut dem sen. Det blev superfint!

Svar på tråden Snygga flaskor att tappa boxvin på?? eller annat förslag på upptappning