• HoEKS

vill köpa begangnat porslin mm

Nån som vet nån trevlig loppis eller second hand-butik i området Eslöv-,Höör-,Hörby-,Lundområdet (Malmö funkar)  som har gott om porslin och glas (gärna bestick) till billig peng?
    Hyra porslin mm är säkert det smidigaste, men det passar på sätt och vis inte vår stil.
    Vi gifter oss i slutet på Juli så Jag måste inte få tag på allt på en gång.

Har funderat på att sätta ut annons på Blocket att vi tar emot bagagnat och efter bröllopt lämnar det till t.ex. Myrorna eller Bikupan eller nåt. Vad tror ni om det?
    Vi renoverar hemma också så jag vill inte skapa extra arbete.

Tankar om detta?

• Svar på tråden vill köpa begangnat porslin mm
  • Fjärilen

Nu vet jag inte specifikt i ditt område. Men myrorna eller röda korset brukar ha affärer där man kan fynda. Om du hittar någon auktion så kan man ibland fynda för väldigt bra pris. Annars så kolla på tex Blocket.

Lycka till

• Juni 2012

Här i vårt område (U) är Myrorna svindyra. De var billiga för ca 10 år sen, sen bytte de till en centralare lokal och det blev mycket dyrare att handla där.
    Så mitt tips är att kolla efter "lokala" loppisar. Eller håla tummarna för att "ditt" Myrorna är billigare.

• HoEKS
    Juni 2012 skrev 2012-01-26 08:18:22 följande:
    Här i vårt område (U) är Myrorna svindyra. De var billiga för ca 10 år sen, sen bytte de till en centralare lokal och det blev mycket dyrare att handla där.
    Så mitt tips är att kolla efter "lokala" loppisar. Eller håla tummarna för att "ditt" Myrorna är billigare.
    Jag upplever också att Myrorna inte har riktigt de vrakpriser jag är ute efter.
    Det ska ju helst bli lite billigare än att hyra allt.
    Jag ska ta och kontakta småloppisar i mitt område, som är från Malmö till Höör via Lund p.g.a. läget för Sambons och mitt arbete samt bostad (längs E22 kan man säga, där Eslöv är närmaste "stan" för vi bor mitt på landet), och se om de är intresserade av att höra av sej när de får in nytt av sånt vi behöver. Risken där är att de höjer priset för att de vet att behovet finns.
    Jag snubblade på bort.nu som jag vill passa på att tipsa om!
    Där kan man annonsera gratis grejer. Önskas eller skänkes.
    Tyckte jag var festligt!
Svar på tråden vill köpa begangnat porslin mm