• Jenny 03

Färga löshår?

Byter min hårfärg rätt ofta och har inte bestämt mig riktigt vilken färg det blir på bröllopsdagen. Men jag vet att jag måste ha löshår till min uppsättning så frågan är- Kan man färga löshår? Måste köpa håret snart då jag ska provsminkas och provgöra uppsättningen.. Vad ska man ha för löshår, verkar som ehh clips ska vara bra och finns det någon bra och billig sida att beställa i från? Tackar

• Svar på tråden Färga löshår?
  • tesso77

Har själv inga erfarenheter av löshår, men en jobbarkompis till mig brukar ha det ibland. Hon har sagt att de inte rekomenderar att färga det, fast hon blonderar sitt och det funkar alltid Flört men det kanske är olika typer av löshår oxå. Prata med en frisör, de borde ju veta....

• Chicita

Jag köpte mitt löshår på Tradera faktiskt Flört

Det du ska leta efter är "äkta remy-hair" vilket betyder att det är människohår som är sorterat så att hårstråna ligger i samma riktning som äkta hår. Det ser mer naturligt ut och det blir inte så flammigt när ljuset faller på håret.
    Clips sliter väldigt mycket på håret, men om man bara ska ha det en dag så är det inga problem och i så fall är det helt klart bästa lösningen.
    Jag köpte en hel träns med clips bredvid så man kunde klippa av tränsen i rätt längder och sy i clipsen, men jag klippte inte av den och jag sydde inte i några clips, utan vi gjorde en liten hästsvans av en del av mitt eget hår och snurrade detta runt svansen och fäste med hårnålar, sen släppte vi ut mitt egna hår över detta och sen gjorde vi knuten.

Äkta hår kan du färga, försök välj en färg som är så lik den du har nu som möjligt för att det ska bli mest likt när du färgar sen

• Chicita
    karlabauer92 skrev 2012-01-27 10:41:54 följande:
    jackor
    Och jackor har väldigt mycket med löshår att göra? Tungan ute

Ska man göra smygreklam så är det väl bra om det är lite diskretare än så där i alla fall...
  • sabz

Jag brukar köpa mitt löshår här;

www.rapunzelrapunzel.co.uk/

Och det har jag även färgat och det blev jättebra. De har snabbleverans, men man får vara ute i god tid då löshåret kan vara slut. Men de brukar stå när de får in nästa leverans.

• Jenny 03

super tack.. Nu ska jag kolla runt efter äkta hår.. Och tack för jack tipset, kanske kommer till användning nån annan gång.. ;)

• Emmisenn

Om du bor i/kring Göteborg eller har planer på att åka dit snart så finns där en affär som heter Safari som säljer löshår. Dem är BILLIGA och har super bra kvalite på håret!! Om du vill kunna använda ditt löshår mer än en gång så köp silikon droppar eller aloe vera droppar till det så vara det mycket längre. Det går även bra att färga om det är riktigt hår ;)

• Jenny 03

Stockholms bo och inga planer att åka till glada Götet.. Tänkte nog bara använda en gång.. Tack snälla.. :)

Svar på tråden Färga löshår?