Inlägg från: AlwaysAndForever2012 |Visa alla inlägg
  • AlwaysAndForever2012

Vad för stil av musik startade ni med efter första dansen? :-) TIPS

Hej, sitter här och gör musiklistor inför bröllopet nästa vecka. Har lite musik som ska spelas när folk kommer, lite under middagen, första dansen musik coh själva festmusiken. Jag har väldigt blandad musiksmak och har tagit stilar som kan passa de flesta åldrar och personligheter. Nu kommer det svåra vilken stil jag ska börja med hehe :)
    Jag har mest genrer ur dansband för det kan alla svänga runt till, lite remixer av gamla 80tals låtar mm och även gamla hits från 80talet allmänt typ. gillar det starkt :) tex roxette, you're the voice osv. Men svårt..vilken ska man börja med..folket kanske inte riktigt kommit igång nog för att börja dansa/bugga direkt, men samtidigt är det skönt att ha "mellan"låtar i lite i mitten också så folk kan "vila" sig hehe..kanske låter tokigt när jag skriver, men jag e lite pedant hehe..
    skulle kunna börja med tex how do you do med roxette. en låt många vet, får igång stämningen, men ändå kanske inte dans fart direkt..men en sådan kan också som sagt va skönt i mitt i blandningen.. :) en remixlåt vet jag inte om jag ska börja med, det är ju trots allt alla åldrar där :)

Svar på tråden Vad för stil av musik startade ni med efter första dansen? :-) TIPS