• Ängsblomman

Planerar borgerligt hemligt bröllop med bara vittnen närvarande - hur få det stämningsfullt?

Hej!

Vi planerar ett borgerligt hemligt bröllop i mars med endast 2 vittnen, ännu inte vidtalade, och fotograf närvarande. Jag är lite fundersam hur vi kan få det stämningsfullt och romantiskt, vi är ju knappt några människor där liksom.

Hur gjorde / planerar ni göra?

• Svar på tråden Planerar borgerligt hemligt bröllop med bara vittnen närvarande - hur få det stämningsfullt?
  • Chicita

Romantiskt och stämningsfullt kan det bli på parkeringen på köpcentret bara man ger sig hän åt känslorna och verkligen går in i ögonblicket.

Vart gifter ni er? Har ni möjlighet att dekorera där innan eller är det typ "kölapp" och snabbvigsel som gäller?
    Mycket kan ni påverka genom att själva välja kläder som ni känner er fina i utan att det blir för uppklätt och stelt.
    (bekvämt men snyggt alltså), kanske en enkel spetsklänning för dig om du är en klänningstjej och en ljus kostym med pastellfärgad skjorta till honom, lite "vintage" sådär... alltså den där romanticicerade versionen av vintage som man brukar se i alla magasin Flört och be era vittnen klä sig liknande...
    En ljuv bukett kompletterar det hela.

Men som sagt, det som påverkar mest är eran inställning, eran stämning och känsla under dagen.
    Sen kan ni gifta er i sopsäckar på tippen och det är det mest romantiska som hänt under hela 2000-talet liksom Flört

• bridetobe2013

Ni kan ju fortfarande ha med en solist om ni vill. Våran vigselförättare har erbjudit sig att läsa en dikt om vi vill. Han påtalade att våran dag är lika speciell och viktig som vilket annat bröllopspar som gifter sig i kyrkan. Ville att vi skulle ha det så som vi ville i rådhuset. Så jag ska plocka fram en dikt tänkte jag som han ska få läsa. Sen ska jag kolla om en kompis har möjlighet att sjunga en sång.... Vi kommer bara ha våra föräldrar närvaraande och en nära vän,,,

1/6 2013
  • evigtkär

Vi ska också gifta oss hemligt i rådhus. Dock har vi inga vittnen med oss utan det har de där. Vi har våra barn med endast. Det är vigsel på löpande band där så det finns tyvärr inte så mkt utrymme för att göra det personligt. Så vi lägger mkt energi på att göra dagen fin innan och efter i stället. Och naturligtvis njuta av den stund då vår vigsel äger rum.

Någon som vet om man kan be vittnena fotografera oss (med vår kamera) under vigseln? Vi har ju inga vuxna med oss som kan göra det men hade varit roligt med lite foton där ifrån!

• veronym

Kommer att utöka vigseltalet med ganska så mycket längre text än den obligatoriska biten. Vi kommer också endast ha våra närmaste med, totalt 4 "vittnen". 
    Klädseln kommer att vara uppklädd, jag med vit satinklänning och mannen med svart kostym. 

• lovman

Vi kommer också att gifta oss hemligt med endast våra små barn närvarande. Vigselförrättaren kommer att läsa en dikt men precis som "evigtkär" så satsar vi på att göra resten av dagen fin. Vi kommer att beställa hem mat från en resturang och baka en fin tårta som vi äter hemma med barnen. När barnen har somnat för kvällen kommer vi dricka champange och äta räkor bara han och jag. Dagen efter åker vi på bröloppsresa med barnen.
    I vår stad ställer stadshuset upp med vittnen som också hjälper till med att fotografera eller filma cermonin om man vill.

Svar på tråden Planerar borgerligt hemligt bröllop med bara vittnen närvarande - hur få det stämningsfullt?