• Anonym (Tveksam)

Vaxning?

Har länge funderat på att vaxa överläppen för att jag själv stör mig på det men har inte vågat. Håren är ljusa men långa och många enligt mig. Ingen annan har kommenterat det till mig iaf.
    Nu har jag pratat med en hudterapeut ang vaxningen hon tyckte att en gång inför bröllopet skadar inte men att jag inte bör göra det till en vana. Delvis pga de ljusa håren och min unga ålder (23 år).
    Jag är rädd att det blir värre efter vaxningen. Blir det det efter EN gång? någon som ver eller har erfarenhet av det?

• Svar på tråden Vaxning?
  • augustesen
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-01-27 20:28:13 följande:
    Har länge funderat på att vaxa överläppen för att jag själv stör mig på det men har inte vågat. Håren är ljusa men långa och många enligt mig. Ingen annan har kommenterat det till mig iaf.
    Nu har jag pratat med en hudterapeut ang vaxningen hon tyckte att en gång inför bröllopet skadar inte men att jag inte bör göra det till en vana. Delvis pga de ljusa håren och min unga ålder (23 år).
    Jag är rädd att det blir värre efter vaxningen. Blir det det efter EN gång? någon som ver eller har erfarenhet av det?
    Jag gjorde det för jag tyckte jag hade några långa hårstrån..haha dom blev längre efteråt så totalt fail :p Jag skulle rekommendera dig att undvika det hela :)
  • Anonym (Tveksam)

Oj! Efter EN gång bara? Fick du typ skäggstubb? Blev de grövre oxå?

• Chicita

Om det är enstaka hårstrån så kan du plocka dom med pincett. Om det skulle bli värre så är det ju inte farligare än att man får rycka dom stråna nån gång ibland i fortsättningen med.
    Men jag vet att min mamma sa att hon hade rakat armarna när hon var runt 20 och efter det hade hon jättelånga hårstrån på armarna. Vi pratar alltså 3 cm hår på armarna...
    (men jag tror att dom vaxade, för det lät så på hennes kompis och mamma hade inte så bra minne på slutet)

Jag vaxade ögonbrynen för några år sedan också, och dom tunna små hårstråna som jag ville ha bort har också blivit mörkare och kraftigare.
    Så om det inte är så att andra reagerar på att du har en hårig överläpp så skulle jag låta bli..

• Anonym (Tveksam)

Grejen är att jag redan bokat tid till imorgon eftersom jag ska vaxa ögonbrynen då men börjar tveka efter mammas och systrarnas kommentarer

• Chicita

Ja jag skulle nog inte göra det om jag inte hade väldigt stora problem...

• TheD

Jag vet att min mamma har gjort det. Ev var det före bröllopet, kommer inte riktigt ihåg för att strån inte ska blänka på bilder. Hon har ju knappt något där.... Men hon fick inga besvär eller konstiga strån. Blev som vanligt igen så att säga.

• Anonym (Tveksam)

Puffar upp lite

• Jane

Jag skulle avråda från att du rör hårstråna, om de nu inte syns och om nu ingen lagt märke till dem tidigare. Känner du att du ändå vill göra något åt saken, så vaxa en gång innan bröllopet, men använd inte rakhyvel vad du än gör! :)

Det beror på var man kommer ifrån och vad man har för gener när det gäller hårutväxt. Jag t.ex. som har rötter i södra europa har mer, mörkare och grövre hårstrån och måste vaxa läppen en gång i veckan.  Men om man nu rör mustachen en gång då blir den "van" att den blir vaxad så då växer nya hårstrån fort upp. :)

• Anonym (Tveksam)

Jane: redan efter en gång?

• Jane
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-01-28 12:54:38 följande:
    Jane: redan efter en gång?
    Ja på mig växte det tjockare hårstrån efter fösta gången
Svar på tråden Vaxning?