Åh, tack Magicbride!!
Vilken hjälp du är, har undrat om de går att få ner priset så pass o de gör de! =))))))
På bilden ser de ut som ett lyxbröllop med kläder o hår att döma, såååå fina ni är!!
Och tack snälla för att du tog dig tid att svara på mitt inlägg =))
För jag har oxå just räknat lite o fått ner allt från ca 30000 till 15000... som ni! ;)
Och vi ska ha ca 50 pers ....som ni! ;)
O lämna in guld har vi tänkt... som ni! ;)
Jag har tänkt mig mycke vårt bröllop som NI gjort ;)
Får ja hålla kontakten med dig om jag undrar nå mer??? För våra bröllop verkar bli lika, hehe!
Förresten var i Sverige hade ni bröllopet?
Kram på dig tjejen o tack igen för hjälpen!!
MagicBride skrev 2012-01-28 09:39:41 följande:
Jag börjar med att bifoga vår budget som jag hittade i en gammal tråd som handlade om att hålla konstnaderna nere. Vi hamnade långt under vår redan låga budget eftersom vi gjorde mycket själva och hittade familj och vänner som också kunde hjälpa rent praktiskt.
--------------------
Vi hamnade på strax över 16'000, hade en budget på 31'700 (om man ska vara exakt
![Flört Flört](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
) från början.
Så här fördelade vi det. Budget inom parantes.
Blommor: (2500) 280kr. sju stycken stora kallor i min bukett, resten plockade vi i trädgård för dekoration och dyl.
Brud - kläder, hår, naglar, smink: (7500) 6000kr. klänning från Kina 2500+strykning och annan korregering 800. hår och smink på samma ställe 2400 för tre timmar. naglar 300.
Brudgum - kläder: (3000) 0kr. "hyrde" via kontakter.
Lokal: 2000kr
Tårta: (1600) 100kr. bakade själva. räknar in råvarorna i matpriset nedan. 100 är för caketoppern.
Dryck: (3000) 3000kr. köpte från Tyskland. bjöd på rött och vitt vin, öl, cider, avec + alkoholfritt
Mat: (3000) 3500kr. Ökade något på grund av bakning av tårtan
Musik: (0) 0kr. Sa redan från början att vi skulle använda spotify
Dekorationer: (1000) 500kr. köpte ljus, resten tog vi från naturen. Porslin och dylikt fanns i lokalen.
Fotografering: (1000) 1000kr. En väldigt duktig bekant tog på sig att fotografera oss.
Morgongåva: (1000) 0kr. Vi valde att strunta i den traditionen.
Ringar: (3000) 0kr. Denna post hamnade utanför budget. Vi lämnade in gammalt guld och min man ville ge mig det återstående i gåva.
Övernattning: (3000) 0kr. Vi valde att sova natten hemma och istället blev jag romantiskt lyft över tröskeln på natten när festen var slut.
Inbjudningskort: (100) 275kr. Drog iväg lite när man ville göra det fint
16'655 blev det till slut och det blev ett bröllop bättre än vad jag kunnat drömma om
OBS, vi var 50 personer.
------------------------
Ja det jag känner att vi sparade på det var väl dels att vi gjorde mat och tårta själva. Sen kan man spara massor på buketten så kolla runt innan du beställer! Att vi inte sov borta är ingenting vi ångrar, var jätteromantiskt att komma hem som äkta makar. Morgongåvan känns onödig när den stora gåvan egentligen är att man nu är gifta
Om jag skulle gifta mig igen skulle jag möjligen överväga att hyra in en dj så man slipper "krångla" med Spotify, men det var inte heller något som egentligen var ett problem, men det hade sparat tid
Lycka till!
![](https://www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/115402/phpd0qpnu.png)