• Trallalala

Om man har glömt att bjuda någon???

Hallå där!

Våra bröllopsinbjudningar gick ut till slut för bara ett par veckor sedan men när jag häromdagen plötsligt fick inbjudan till ett annat bröllop insåg jag, förskräckelse, förskräckelse, att vi har glömt att skicka inbjudan till just dessa två.

Hur ska vi nu göra?? Förvånad

(Andra gemensamma bekanta finnes dessutom och de har ju redan fått inbjudan. Att skicka en försenad inbjudan nu känns lite som att "oj nu när vi insåg att vi blev  bjudna av er så måste vi bjuda igen". Men vi hade ju faktiskt tänkt på att bjuda dem!)

• Svar på tråden Om man har glömt att bjuda någon???
  • Dejli

Jag hade nog inte sagt något om att de var bortglömda, utan låtsats som att ni skickat en inbjudan och när de säger att de inte fått någon, spelat ledsen och förvånad och att den måste kommit bort och att ni skickar en ny... Ring och tackat ja och säg "vad kul att vi gifter oss samma sommar [eller vad det nu blir], då kan vi ju hjälpa varandra med planeringen, ni kommer väl?" och så får ni då "reda på" att de inte fått nån inbjudan från er.

• ehlin82

Skicka en inbjudan och säg som det är...att ni glömde. Det är mänskligt att glömma! Vilken tur att ni fick deras inbjudan så ni kom att ni glömt..

• Trallalala

Tack!

Lite olika bud Glad En liten vit lögn eller sanningen.

Hur skulle ni andra gjort?

• Chicita

Vi hade en "reservlista"... Och vi skickade ut inbjudningar till dom efter att vi fått nejtack svar.

Jag hade nog kombinerat den där vita lögnen med lite sanning, ringt upp dom och sagt att "vet ni, när vi fick er inbjudan så såg vi att vår inbjudan till er hade hamnat i fel hög. Vi ber om ursäkt, det var meningen att ni skulle komma med i första utskicket och inte i det andra. Vi skickar inbjudan direkt. Hoppas ni kan komma och grattis till er också"

Ärlighet varar för det mesta längst, även om jag tycker att Dejlis vita lögn var bra också..
    Men dom behöver inte få känna sig bortglömda. Att fela är mänskligt och dom om några vet ju hur mycket det är att stå i och att det kan vara lite rörigt under den här perioden... Att det råkade bli fel är lättare att ta än att man inte var minnesvärd nog (nu ser jag mer till hur jag skulle känna det om jag fick olika förklaringar)

• Pebbles

Ni kan ju bara direkt skicka ut en inbjudan till dem utan någon vit lögn eller förklaring också. Ibland tror jag att man förutser lite vad andra tänker, som att de ska känna att ni "bara" bjuder igen dem för att de bjöd er, men om de fått sin inbjudan från er först och ni en vecka senare fått deras inbjudan hade väl du inte trott att de bjöd er för att de måste. Man ska inte överanalysera så mycket. Glad

Loves it!
  • Jane

Jag skulle aldrig klara av att berätta sanningen Glad

Jag skulle kört med "hoppsan den kom nog bort hos posten", Bra idé Dejli

• Daludd

Jag hade inte reagerat om jag fick en inbjudan en vecka senare, man kanske inte skickade ut alla på en gång osv. 

• Trallalala

Jag tror, efter att ha läst era råd, att vi smyger iväg en liten inbjudan och hoppas att det går obemärkt förbi.

Tack för era svar!Solig

Svar på tråden Om man har glömt att bjuda någon???