Hur mkt löshår?
Hej!
Jag ska ha en uppsättning som kräver löshår, hur mkt ska jag beställa??
Har tittat på tradera och där säljs de ju i olika mängder, 20/40. Hur mkt krävs??
Tex som denna uppsättning??
Det beror ju helt på hur mycket hår du själv har.
Men jag kommer ha liknande, och jag har för tillfället tunt-normaltjockt hår till axlarna. Jag kommer köpa två helförlängningar på 50cm från tradera.
Jag använder clips och dom brukar komma i olika bredder. Oftast 3st med 3 clips (ca 10cm brett). 3 st med 2 clips (ca 6cm brett) och 4 st med en clip (1,5-2 cm brett)
Om du har långt hår redan brukar det räcka med en helförlängning för att bara få volymen i det.
Ska du sätta upp håret själv? Eller ha e vän som gör det?
Om du ska till en frisör är det ju bara gå förbi henne/honom och fråga hur mycket du ska ha för att få den frisyren. =)
Detta är min provuppsättning, jag köpte löshårsclips på ebay (remi hår)
Mitt vanliga hår är axellångt och jag har använt ungefär 40gr hår här.
Ok jag var inte på delightful hair och tittade och där var löshår om 50gr alltså bör det räcka om jag på den stora dagen har lite längre än axellångt och ganska så tjockt eller??
Det beror ju lite på hur du vill sätta löshåret, jag tror jag köpte 80 gr men i den frisyr jag valt fäster jag bara ungefär hälften mitt bak på huvudet. Jag gör så eftersom det funkar med just den frisyren och eftersom jag gör frisyren själv så att det blir så enkelt som möjligt.
Vill du fästa jämnt över hela huvudet så får du nog satsa på minst 80 gr.
Det beror väldigt mycket på hur ditt hår ser ut, dvs hur mycket hår du kan fästa in utan att det syns att det är clips.