• Sebastiána

Nagelexperter, se hit! Fila eller klippa eller spelar det ingen roll?

Jag brukar klippa mina naglar med tång (enklare än sax), men jag har ett svagt minne om att jag hört någon nagelexpert säga att man inte ska klippa naglarna utan att det är bättre att fila dem. Är det så?

• Svar på tråden Nagelexperter, se hit! Fila eller klippa eller spelar det ingen roll?
  • Juni2012

Är inte så säker på att det är så mycket bättre att fila. Man kan säkert hitta en massa ideér om att det skulle vara bättre (naglar som spricker om man klipper m.m.) att fila. Men den största anledningen till att fila tycker jag helt enkelt är att det blit snyggare. Inga vassa kanter osv och man får fram en snyggare form. Att däremot klippa innan man filar till dom är en grej som kan underlätta om man ska ta av mycket på längden.

• FelizLane

Det blir en spänning i nageln som gör att den kan spricka längsmed... Inte sådär jätteskönt. Jag filar alltid för att jag tycker det blir mjukare än med sax, tång. 

• Loanne
    Jag brukar klippa en liten bit först och sen fila, tycker det tar för lång tid att bara fila...
    Men - man får förstås vara försiktig när man klipper så att nageln inte spricker, som sagt. Jag är noga med att klippa i flera omgångar, först på sidorna och sedan på mitten om ni förstår. Större risk att nageln spricker om man klipper "rakt över" kupningen på nageln (svårt att förklara...)
  • LiveForever

Fila är nog bättre. Köp en glasfil, bättre fil finns inte! Typ 70 spänn på Åhléns eller liknande affärer :)

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Weddingsep

Hej hej!! JAg är nagelexpert,  det är bättre att fila ner naglarna för varje gång dem växer tillbaka blir naglarna starkare. Klippning kan göra så att nageln blir svag och dålig MEN enligt min erfarenhet om man har superlåpnga naglar e det OK att klippa hälften och sedan fila resten!!!

Men det stämmer verkligen att dem blir hårdare....

Svar på tråden Nagelexperter, se hit! Fila eller klippa eller spelar det ingen roll?