• julle79

knäpp ide till roligare variant av allsång!!! behöver hjälp å hitta mer matreal !!

Halloj!

Jag har fått en ganska knäpp ide efter att av misstag sprungit på denna variant av danza kudoro.

">

Enjoy

Vill ha flera tips på sånna här skojiga, tror att folk kommer garva ihjäl sig vilket är meningen för jag själv gör de så tårarna sprutar.

Äldre generationen kanske inte uppskattar de hela men definitivt den yngre...så kanske ett senare inslag på festen....eller va fasiken dom äldre hinner nog inte läsa eller så får man palcera dom långt ifrån projektorduken

• Svar på tråden knäpp ide till roligare variant av allsång!!! behöver hjälp å hitta mer matreal !!
  • teddy

Haha! Ja av sånt där kan man ju skratta ihjäl sig!
    Men... va ska du ha de till mer exakt?? 

• Sörön10

Den här brukar jag titta på när jag behöver muntras upp! Den är så vansinnigt bäst!

">

Om du vill ha en på samma tema (felhörningar) som man kan ha i ett sånghäfte är ju Fru Svenssons lyckliga karl ett roligt exempel!

Den är dock medvetet felskriven av Povel Ramel och är en nyskrivning av Studentsången!

(Text av Povel Ramel)

Sjung om Fru Svenssons lyckliga karl

Låt honom plöja i ungdomens fåror

Fem gamla hjärtan i sprit har jag

Å en ljus elefant i ett snår

Inga stoppar den i vårat linneskåp

Loppor tär vår vän som idisslar en sko

när vi snyta en rund liten hund

Där den här lilla bagaren bor

Där den härliga bagaren bor

Hur sa?

• julle79
    teddy skrev 2012-01-30 17:52:15 följande:
    Haha! Ja av sånt där kan man ju skratta ihjäl sig! Men... va ska du ha de till mer exakt?? 

I den lokalen vi ska vara i finns projektorduk å projketor som man kan koppla in dator till. Så tänkte dra igång en slags allsång är tanken ialla fall om jag hittar likande omgjorda som denna. som ett senare inslag då då dom äldre nog inte uppskattar dessa texter
  • julle79

E dessvärr ingen fantast av dessa ansiktsburk å turklåtarna dom har jag hittat förut...lite mer moderna låtar å typ den tappningen som danza kudoro som är den bästa jag sett....finns olika varianter på den oxå men den e roligast...

ska rota fram ajg hitta ju massa via nån länk

daniiel skrev 2012-01-30 16:10:13 följande:
    Du har ju dessa klassiker

" target="_blank">

" target="_blank">

Och

" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">

" target="_blank">

Finns ju verkligen hur många som helst!
  • julle79

Den va bra å via den hitta jag mer

">

">

">

Danza kudoro e ju de absolut klockrenaste men dessa e oxå okej

Oniq skrev 2012-01-30 16:31:23 följande:
    Lite hårdare än turkhits, men ändå:

Fish master

" target="_blank">

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Oniq

Lite modernare och fortfarande inte turkhits: Lady Gaga, Bad Romance (Bedroom ants)

• julle79
    Oniq skrev 2012-01-30 22:07:23 följande:
    Lite modernare och fortfarande inte turkhits: Lady Gaga, Bad Romance (Bedroom ants)

hehe....hittade dena på sidan av den
    ">

denna måste ju gå å göra nån bra svensk text på juh typ som danza kudoro

• Josefin521

Haha, det här var superroligt! Hur har ni tänkt att lägga upp det hela? Ska toastmastern resa sig upp och säga att nu blir det allsång? Hur får man med alla på att sjunga, blir ju lite pinsamt om bara toastmastern hörs...

Vill verkligen ha med detta men är ute efter svensk text så att alla kan hänga med. Idéer?

• julle79

jag vet inte riktigt jag får fnula på de hela lite å hoppas man hittar mer sånnt matreal...jag dök ju bara på den å tänkte den e så skoj så jag gråter av tårar varje gång så den skulle va skoj å dela me sig av på något sätt å då kom jag på tanken allsång kanske vore nått längre än så har ajg inte kommit i tänkandet...

sen beror de ju lite på om amn hittar flera sånna gobitar precis som danza kudoro som e helt klockren

Josefin521 skrev 2012-01-31 14:27:44 följande:

Haha, det här var superroligt! Hur har ni tänkt att lägga upp det hela? Ska toastmastern resa sig upp och säga att nu blir det allsång? Hur får man med alla på att sjunga, blir ju lite pinsamt om bara toastmastern hörs...

Vill verkligen ha med detta men är ute efter svensk text så att alla kan hänga med. Idéer?

Svar på tråden knäpp ide till roligare variant av allsång!!! behöver hjälp å hitta mer matreal !!