• sagoprinsessa

Hur förmedlar man sluttid på bästa sätt?

Jag och min m2b är nu äntligen färdiga med våra inbjudningar, förutom texten i. 
    Vi ska ha vigsel klockan 14:00 och efterråt bjuder vi på tårta och andra bakelser, vi ska dock inte ha någon fest på kvällen. Hur säger man det snyggt? Typ vi vill att ni går hem klockan fem.. Ja, hur skriver man det på ett snyggt sätt men ändå så att alla förstår? 

• Svar på tråden Hur förmedlar man sluttid på bästa sätt?
  • lilja01

Mellan 14.30 och 17 bjuder vi på efterrättsbuffé i vår trädgård, därefter åker brudparet och spenderar sin första kväll som gifta på spa (eller hotell eller vad ni nu vill). Hade jag blivit bjuden på ett sådant bröllop (med kort fika efter) hade nog jag velat veta varför. Skriver ni det inte i inbjudan kommer ni nog få besvara på frågan många gånger ;)

• daniiel

Jag tycker nog det räcker om ni skriver någiot i stil med "Efter vigseln kommer det bjudas på fika i vår trädgård innan vi smiter iväg för en kväll på tu man hand". Just exakt sådär behöver ni ju inte skriva, men det jag ville få fram är att jag tycker inte ni behöver förklara och berätta vart ni ska och vad ni ska göra.

Om ni bara skriver att ni ska bjuda på fika, så förstår nog gästerna att de måste åka hem och äta middag, förhoppningsvis ;)

• lilja01

Fint formulerat daniiel! Jag menade inte att ni absolut måste berätta var ni ska åka, utan bara att ni vill vara själva under kvällen.

• sagoprinsessa
    daniiel skrev 2012-01-30 18:35:34 följande:
    Jag tycker nog det räcker om ni skriver någiot i stil med "Efter vigseln kommer det bjudas på fika i vår trädgård innan vi smiter iväg för en kväll på tu man hand". Just exakt sådär behöver ni ju inte skriva, men det jag ville få fram är att jag tycker inte ni behöver förklara och berätta vart ni ska och vad ni ska göra.

Om ni bara skriver att ni ska bjuda på fika, så förstår nog gästerna att de måste åka hem och äta middag, förhoppningsvis ;)
    Ja, förhoppningsvis är de tillräckligt smarta för att förstå att de inte ska stanna hela natten Glad
  • daniiel
    lilja01 skrev 2012-01-30 18:50:13 följande:
    Fint formulerat daniiel! Jag menade inte att ni absolut måste berätta var ni ska åka, utan bara att ni vill vara själva under kvällen.
    Haha jaha, men då är vi ju helt överens iaf :) Håller med om att det kan vara bra att informera om att man vill vara ensamma under kvällen.
    sagoprinsessa skrev 2012-01-30 18:51:46 följande:
    Ja, förhoppningsvis är de tillräckligt smarta för att förstå att de inte ska stanna hela natten Glad
    Annars får ni väl åka iväg, lämna nycklarna till någon ni litar på och så får de tömma huset :P
  • sagoprinsessa
    daniiel skrev 2012-01-30 19:58:32 följande:
    Annars får ni väl åka iväg, lämna nycklarna till någon ni litar på och så får de tömma huset :P
    Ja, det är ju också ett alternativ Glad
Svar på tråden Hur förmedlar man sluttid på bästa sätt?