Ångest! Vill bara rymma :(
Jag kände sådär flera gånger under vår bröllopsplanering. Det är inte roligt. Jag tror dock att det är stress och nerver som spelar en ett spratt. Man är orolig över att saker och ting inte ska gå som planerat, att gästerna ska ha tråkigt osv. Även om det bara är småsaker kvar, så känns det som att det aldrig tar slut.
Börja med att inte sitta här, på BT, och lägg undan bröllopsplaneringen i ett par dagar, ta ledigt. Bestäm dig sedan för vissa dagar och tider då du/ni tar itu med det sista, så det inte känns som att allt kretsar kring det. Jag vet inte exakt vad ni har kvar, men du kanske kan få hjälp av någon? Jag grubblade länge, länge över bordsplaceringen. Tog sedan upp det en kväll när vi var hos mina föräldrar och min mamma hjälpte mig, efter ca 20-30min var det klart och det hade inte kunnat bli en bättre bordsplacering.
Försök att inte fokusera på att det känns jobbigt, fokusera på vilken rolig dag det kommer bli, att ni äntligen ska bli man och hustru och att hur det än blir, så ska ni ha en hel dag och bara fira er kärlek :)