• masz

Tungsten ring! Info?

Tungsten ring med 18k guldöverdrag, är det någon som vet om en sådan ser ut som en vanlig ring?

Jag har aldrig hört om tungsten förut så vet inte riktigt vad det är.

Sambon behöver en ny förlovningsring så vi kan matcha den med en vigselring, vi är ute efter en slät. Eftersom snart vigselringen ska inhandlas så är vi ute efter något billigt och hittade detta. Men "funkar" det:)

• Svar på tråden Tungsten ring! Info?
  • Västvind

Guldöverdraget kommer att nötas bort så om ni vill ha guld köp inget annat

• masz

Ok tack.
    Hur kommer guldet nötas bort, och inte på vanliga ringar?

• Västvind

Guld är guld rakt igenom det här är tungsten med en yta av guld alla sådana ytor nöts bort.
    Det är "guldduble" fast tungsten isf silver under

• masz

Men kan man vara i vatten med den? Det är ingenting som färgar av sig eller så?

• Samanta706

Hej! Viste heller inger om tungsten så jag kolla upp det för jag gilla ringar jag hitta på en sida som heter hellkes.se Det är ett jätte hårt material o dom kallar det volfram dom säger att dom slits aldrig. Denna sidan har med guld och med silver jätte fina www.hellkes.se/sortiment/ringar/82_volfram.html Lycka till

• darkHorse

Vet att det är en gammal tråd, men lägger till ifall någon finner denna när man söker på sidan.

Det korrekta namnet på svenska är wolfram (på engelska heter det tungsten, på svenska är tungsten egentligen ett mineral som heter Scheelit). Wolfram används tex. i glödtrådar i glödlampor.

Svar på tråden Tungsten ring! Info?