Förlovningsring/Vigselring
Nu behöver jag lite hjälp av er.
Jag har hittat en ring jag tycker mycket om.
Ska försöka berätta så mycket som möjligt om den.
Det är en mittsten på 0,28 ct. Och sedan är det väldigt många små diamanter runt ringen, på in och utsida, runt mittsten och under mittstenen. Svårt att förklara! Man skulle kunna säga att det är små diamanter på egentligen alla platser där det går
Mittstenen är alltså på 0,28 ct och sedan är den sammanlagda på det små 0,76 ct.
Så hela ringen innehåller 1,04 ct allt som allt.
Den är i vitt guld. Jag har blivit kär men den är lite i dyraste laget. Enligt mig.
Om ni bara gissat helt fritt. Vad skulle en sådan ring kunna kosta utan att man blir "lurad"?
Alla diamanter ser väldigt rena och fina ut. Alltså är näsintill vita. Har dock inte frågat efter den exakta färgen, slipningen och så vidare. Men med mina ögon ser det ut som att en håller mycket god kvalité. Det är inga "struntstenar" liksom
Hon förklarade också att om jag ville göra en helt ny, beställa hem nya diamanter och göra en helt ny likadan ring så skulle den bli mycket dyrare. Så jag antar att det är en ok affär. Men blir lite osäker då caraten för mig är så låg.
Men kan det vara så att priset går upp då diamanterna är av väldigt fin kvalité?
Ni får ursäkta min okunskap.