• lilja

Har ngn köpt lösa diamanter från 77diamonds?

Som rubriken;
    Har ngn köpt lösa diamanter från 77diamonds?
    Höll de den kvalite som utlovades?
    Funkade det bra med betalning och frakt?
    Har ni värderat här hemma och isf vart det mindre/lika/mer än vad ni gav?

Tacksam för svar!

* 21 juli 2012 *
  • Svar på tråden Har ngn köpt lösa diamanter från 77diamonds?
  • lilja

Ingen?
    Ngn som köpt lösa diamanter på ngt annat ställe som funkat bra?

* 21 juli 2012 *
  • NilsKpyssling

Jag har köpte ifrån Blue Nile (deras brittiska sida). Det fungerade jättebra, servicen var toppen och leveransen kom på två dagar. Jag är nöjd över förväntan!

• KhiraLii

Jamesallen.com och goodoldgold.com. Jamesallen har väldigt stort utbud medan goodoldgold är kända för mer personlig service och att de är duktiga på att handplocka diamanter. Båda företag har varit ypperliga att ha att göra med i mitt fall

• lilja

Vet inte om jag är helt ute och cyklar men har som fått för mig att det blir billigare att beställa från England än Usa, då det tillkommer tullavgifter från Usa?

* 21 juli 2012 *
  • KhiraLii
    lilja skrev 2012-02-05 17:56:32 följande:
    Vet inte om jag är helt ute och cyklar men har som fått för mig att det blir billigare att beställa från England än Usa, då det tillkommer tullavgifter från Usa?
    * 21 juli 2012 *
    Ingen tullavgift på lösa stenar ifrån USA
  • lilja
    KhiraLii skrev 2012-02-05 17:58:49 följande:
    Ingen tullavgift på lösa stenar ifrån USA
    Ok, då ger det mig fler alternativ. Har du köpt stenar från USA?
    * 21 juli 2012 *
  • KhiraLii
    lilja skrev 2012-02-06 18:04:04 följande:
    Ok, då ger det mig fler alternativ. Har du köpt stenar från USA?
    * 21 juli 2012 *
    Japp ifrån Jamesallen tre gånger och goodoldgold en gång
  • lilja
    KhiraLii skrev 2012-02-06 18:34:31 följande:
    Japp ifrån Jamesallen tre gånger och goodoldgold en gång
    Vilka föredrar du? Var du i telefonkontakt med dem, eller beställde du bara via nätet?
    * 21 juli 2012 *
  • KhiraLii
    lilja skrev 2012-02-06 22:18:13 följande:
    Vilka föredrar du? Var du i telefonkontakt med dem, eller beställde du bara via nätet?
    * 21 juli 2012 *
    Vill du bara ha en briljant så är Jamesallen bästa stället. De har ett stort utbud och det är inte svårt att hitta toppslipade stenar om man vet vad man letar efter. Är man ute efter något annat än en briljant så är dessa stenar inte graderade efter slipningsgrad i certifikatet utan man måste låta en juvelerare utvärdera stenen åt en först, särskilt när man köper något osett. Sådan mer personlig service är goodoldgold jätteduktiga på.

Jag har bara mailat och frågat om olika stenar jag varit intresserad av men det är inga problem att ringa dem om det skulle vara så (amerikanska företag är generellt väldigt serviceinriktade). Betalning har skett via bank wire
  • lilja

Har någon blivit nekad från guldsmeden att använda sig av stenar ni köpt från utlandet?
    Pratade med en kvinna hos guldsmeden och hon sa att det inte var säkert att de använde stenar man kom med själv. Känner mig lite osäker på att beställa då jag inte vet om vi kommer kunna använda stenen vi vill köpa.

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden Har ngn köpt lösa diamanter från 77diamonds?