• Blueberry

Är det okej att låta dem betala egen dryck?

Min sambo fyller snart 30 så jag tänkte arrangera en liten sammankomst för hans närmaste.

Totalt kommer vi bli 19 personer och har därför inte plats för alla hemma.

Så vi tänkte bjuda ut alla på restaurang, där vi bjuder samtliga på en 3-rätters middag.

Är det okej att låta alla betala för sin egen dricka, maten blir hyfsat billig (200:-/kuvert) men om alla ska ha vin står vi inte en chans.

Så vad skulle ni gjort, låta dem betala för egen dricka eller bara bjuda hem hans föräldrar och bror och skippa övriga släkten?

• Svar på tråden Är det okej att låta dem betala egen dryck?
  • daniiel

Jag tycker gott de kan betala för sin egen dricka. Personligen hade jag nog kunnat tänka mig att betala för både mat och dryck själv, med tanke på att det är på en restaurang och då brukar vi (i vår umgängeskrets) alltid betala själva även om vi går ut tillsammans för att fira någon och liknande. Ni är snälla som betalar maten tycker jag :) Och ni tvingar ju knappast med någon, så om det är någon som skulle tjura ihop över att inte bli bjuden på precis allt, så kan ju den personen stanna hemma.

• Tokig

Precis som daniiel skrev så hade jag inte haft några som helst problem med att betala både mat och dryck själv. Tycker det är otroligt generöst att bjuda på maten!!!

Svar på tråden Är det okej att låta dem betala egen dryck?