Ska fria med ring
Hej!
Jag ska fria till min käresta i Rio i april, och har på förhand köpt ring. Jag har sparat i snart ett år eftersom jag vill ge henne en vacker och dyrbar ring. Tanken var inte att det skulle vara den perfekta ringen, men den perfekta diamanten, och att hon kan flytta diamanten till en annan ring (exempelvis designa egen) om modellen inte passar. Det är såklart omöjligt för mig att på förhand veta vad hon gillar, även om hennes andra smycken ger ledtrådar. Har frågat henne lite försiktigt utan att avslöja om hon föredrar princess-slipade framför brilliant-slipade diamanter, men hon verkar vara lika förlorad i djungeln som jag när det gäller detta. Har köpt denna med färg D klarhet SI på 1.43 carat:
Och så läser jag här att man väljer ut ringar tillsammans. Personligen vill jag bara ha en enkel ring i vitt guld utan diamanter eller mönster - klassisk mansring med andra ord. Blir lite nervös över att det här med överraskning var en dålig idé. Vad tycker ni?
För den intresserade är endast diamanten värd ca 90 000, men köpte till grossistpris hela ringen för ca 20 000.