• Fenuril

Hjälp, vi kan inte enas?

Hej alla,

Min blivande har inte haft så många starka åsikter om bröllopet utan mest överlåtit det till mig. Jag har egentligen inte heller några särskilda måsten utan är väldigt flexibel med hela grejen. Det viktigaste är att vi har roligt och blir gifta liskom. =)

Men nu visar det sig att vi båda tycker väldigt starkt om första dansen. Och vi tycker olika!

Blivande vill ha vår låt Bright Eyes – First Day Of My Life, vilket såklart är jättefint. Vi har både en relation med den låten och den betyder verkligen något för oss. MEN, den enda biten jag alltid vetat är att jag vill dansa vals som första dansen... Och vår låt går inte i valstakt. JAg skulle kunna tänka mig någon annan form av dans också, men bara inte tryckare. Det är inte låten det sitter i för mig, utan själva dansen.

Någon som har någon idé på en kompromiss? Någon annan form av dans som fungerar till den låten? Något annat supersmart som vi inte kommer på just nu? Alla förslag tas emot ytterst tacksamt. =)

• Svar på tråden Hjälp, vi kan inte enas?
  • RazzHaug

Har inte lyssnat på låten men ni kanske kan dansa foxtrot eller slowfox? Annars ta hjälp av en danspedagog att hjälpa er göra en koreografi med valskänsla? :) hoppas ni kommer fram till en lösning som passar er båda :)

• Ekorren

Foxtrot skulle gå att dansa till den låten. Håller med om att ha en "riktig dans" och inte bara en tryckare är lite mer stiligt och vackert :)

• Chicita

Varför inte göra båda? Kanske börja med den som inledning och sen mixa ihop med en låt i valstakt...
    Så ni börjar lugnt med att mer eller mindre bara hålla om varandra, starta upp som en slowfox, och sen gå över i en vals?

Kan det vara så att blivande maken inte kan dansa vals och är rädd för att göra bort sig på dansgolvet?

• Bröllop201206

Håller med chicita! Ha båda låtarna med och börja med en vals och avsluta med tryckar-låten eller tvärtom, så får ni båda som ni vill:)

• Sörön10

Och jag håller med förlovadflicka, förutsatt att ni har musiker alltså!

Vi tänkte dansa till "vår" låt och då gjorde vår sånganförare om den till en vals! Blev fint! Hon var nog dock lite nervös för den gick lite snabbt men det gick bra ändå!  

Svar på tråden Hjälp, vi kan inte enas?