• Jeaneettes

Hjälp mig, hur skriver men inbjudningar

Vi kommer viga oss klockan ett för att sen efter åka hem till min fästmans underbara hus där det kommer finnas 10 olika bakelser, scoones och marmelader samt denna bröllopstårta.

Till det kommer det bli skumpa och kaffe men det är det Ända vi kommer ha sen vill jag och min fästman fira på tu man hand åka iväg till något romantiskt hur skriver vi detta på inbjudningarna att det är bara fika och att vi kommer inte närvara hela kvällen?

(bjuder på bild på denna underbara tårta vi ska ha)

• Svar på tråden Hjälp mig, hur skriver men inbjudningar
  • Chicita

Det är ju ett så kallat te-bröllop
    Så eventuellt kan du ju lägga in det någonstans i inbjudan.
    Men lättast är väl att helt enkelt skriva att:

Efter vigseln är ni välkomna att dela en underbar kaffe / te-buffé hemma hos oss, innan vi beger oss iväg för en kväll på tu man hand.

• Jeaneettes
    Chicita skrev 2012-02-05 16:15:05 följande:
    Det är ju ett så kallat te-bröllop
    Så eventuellt kan du ju lägga in det någonstans i inbjudan.
    Men lättast är väl att helt enkelt skriva att:

Efter vigseln är ni välkomna att dela en underbar kaffe / te-buffé hemma hos oss, innan vi beger oss iväg för en kväll på tu man hand.
    Tack Chicita! super snällt! jag har suttit med detta hela dagen och gör inte lättare att jag inte förstår något på calligraphen
  • Jeaneettes

Min svärmor tyckte vi skulle kalla det kaffe mingel vilket jag tyckte var ett rätt gulligt ord

• Jeaneettes
    hsmamma skrev 2012-02-05 18:10:22 följande:
    Vilken underbar tårta
    Oj ja hon är helt fantastisk hon som gör våra saker vi kommer ha kaffe rep med ett färgtema :)
  • hsmamma

Sån skulle jag oxå vilja ha

• Jeaneettes
    hsmamma skrev 2012-02-05 20:43:03 följande:
    Sån skulle jag oxå vilja ha
    En nypa socker heter hemsidan som gör tårtorna
Svar på tråden Hjälp mig, hur skriver men inbjudningar