• helhel

Vad ska det stå i era ringar? =)

Som rubriken lyder! ska det bara stå namn o datum el nåt mera?

• Svar på tråden Vad ska det stå i era ringar? =)
  • Miss L

I våra förlovningsringar står det bådas namn "Xxx & Xxx" och sen datum. Kanske inte det vanligaste att man har med bådas namn, men vi tyckte det var finast så. Butikstjejen oroade sig lite för all text, men vi kommer ju ha vigselringar så småningom så det får plats med mer då.

Det roligaste var dock hur oförberedda vi var på att fatta beslut om ingravering tillsammans, på studs, då vi egentligen inte tänkt köpa ringarna just den dagen utan bara tänkt kika runt lite först. Att vi skulle ha namnen var självklart, men på frågan om datum sa jag snabbt "Nej, inga datum" medan sambon tyckte "Jooo". Haha, de i butiken kanske ser sånt jämt, vore kul att smygfilma alla par... Plus att när vi väl bestämt oss för våra ringar fick sambon slita mig från att titta på fler, han såg väl den lystna blicken och började oroa sig för att vi aldrig skulle komma därifrån :)

• Lilique

I förlovningsringarna har vi   Namn - 30/11 2010
    I vigselringarna  30/6 2012 - Legendary

Skrattande

• Niini

I vigselringarna:

Rymdes inte mer i min då jag har 7 stenar.

O i förlovningsringarna den andres namn o datum.
  • MySweetShadow

I förlovningsringen har jag min blivandes namn, samt datum för förlovningen.
    I vigselringen tror jag de ska stå "Min bästaste <3", för de har jag kallat honom ända sen vi träffades! Solig

• helhel

Tack!
    Fler? det jag vill att det ska stå får inte plats, suck. Har beslutsångest nu=)

• 1700tal

I förlovningsringarna står det den andres namn (hans namn är felstavat efter förminskningen såg jag igår!) och datum och i vigselringen står det JA! och datum.

• Lilique

Min väninna och hennes man har i förlovningsringarna "1/5 2009 - Tillsammans"
    Och i vigselringarna: "I evighet - 1/5 2011"

En annan har i förlovningsringarna "25/1 2005 - Happiness"
    I vigselringarna "20/7 2007 - Ever after"

En tredje har i förlovningsringarna "Namn <3 Namn - Datum - Stad"
    Och i vigselringarna kommer det att stå "2013.12.31 - Mitt ljus (i hennes) / Min skatt (i hans)

Frågade runt lite

• JenndiGirl

I våra har vi graverat in partnens namn - två små hjärtan- datum dd-mm-åå

Svar på tråden Vad ska det stå i era ringar? =)