Velar fram och tillbaka!
I tidigare inlägg har jag diskuterat mina syskons vara eller inte vara på bröllopet. Dock har saker förändrats. I och med att jag än en gång gjorde ett försök att bryta kontakten med min biologiska mor, denna gången genom att skriva ett brev. Har mina två äldsta syskon vissat två helt olika sidor, eller rättare sagt mina tre äldsta syskon. Min äldsta ringde mig och gormade och skrek, spottade ut anklagelser hej vilt. Har på grund av allt detta tillfälligt lagt ner relationen med henne. Min näst äldsta anser att jag har rätt att tala om vad jag tycker och tänker, och står helt på min sida (inte för att jag har begärt att de skall välja sida). Min yngsta syster har jag inte hört av alls, enligt mig har hon inte i det hela att göra, då allt rörde mig, min mor och mina två äldsta syskon. Dock upptäckte jag av en slump att hon har spärrat mig på facebook och på sätt kan jag inte se hennes uppdateringar eller vad hon gör. Inte för att jag orkar bry mig.
Till slut har jag i alla fall bestämt att jag skall skicka en inbjudan till kyrkan till mina syskon, dock är två Jehovas vittnen och går inte i kyrkan (till dem blir det mest som information), och en bor långt upp i Norge (svårt att tro att hon kommer ner hit bara för en vigsel), och den siste velar jag om.
Det är denna syster som har stått på sig nu när allt har stormat och hon verkar fortsätta att göra det. Det jag velar om är om jag bara skall bjuda henne till kyrkan precis som de andra eller även bjuda henne till festen efteråt?
Kan jag avskilja mina syskon på det viset? Denna systern har jag i alla år haft en väldigt bra relation till, dock har den på senare år varit sämre. Dock har hon ändå visat framfötterna nu.
Vet inte alls hur jag skall göra. Min tanke är att inte skicka inbjudningarna (till kyrkan) innan senare, troligen i slutet av mars (vi gifter oss i början av juni).