• Carolina Hansson

Musik till bröllop i Göteborg

Hej
    Är det någon kvar här som haft sin bröllopsfest redan med duon Tvålive eller har sett dom spela vid något tillfälle?
    //Lina 

• Svar på tråden Musik till bröllop i Göteborg
  • Rosia Persson
    Carolina Hansson skrev 2012-02-09 14:32:07 följande:
    Hej
    Är det någon kvar här som haft sin bröllopsfest redan med duon Tvålive eller har sett dom spela vid något tillfälle?
    //Lina 
    Vi har bokat dom efter en hel del läsande här på bröllopstorget.
  • Idalarsson

Jag har skrivit här om dem några gånger tidigare, så ni kan läsa där. Men kontentan är att jag verkligen rekommenderar dem.

Lycka till...

• Carolina Hansson
    Idalarsson skrev 2012-02-22 17:15:35 följande:
    Jag har skrivit här om dem några gånger tidigare, så ni kan läsa där. Men kontentan är att jag verkligen rekommenderar dem.

Lycka till...
    Det var precis vad vi ville läsa!
    Vi gillar både Duon och Pslive men de är lite för dyra och det känns som om Tvålive är likvärdiga.
  • Idalarsson

Ja, det är hela tiden en avvägning. Duon har jag inte sett så dem kan jag inte uttala mig om. PSlive däremot såg jag och min man en gång på Fars Hatt i Kungälv och dem var också jättebra. I jämförelse kanske jag kan tycka att TvåLive hade lite bättre blanding på musiken men det är väl en smaksak såklart.

• kris82

Vad tar Tvålive för en spelning?

• MrsSilfverblad2b

Vi har bokat dem till vårt bröllop 12 maj och de kostade 6500 kr.

12-05-12
  • kris82

Ok, tack! Vi funderar också på att boka Tvålive . Du kan väl meddela hur dom lät efter ert bröllop?

• gbg2012

Vi har bokat tvålive den 2 juni! =)

• MrsSilfverblad2b
    kris82 skrev 2012-04-19 14:19:39 följande:
    Ok, tack! Vi funderar också på att boka Tvålive . Du kan väl meddela hur dom lät efter ert bröllop?
    Absolut, det ska jag göra! Vi har bokat dem helt på rekommendationer från andra här på BT så det ska bli väldigt spännande. Vi pratade med dem häromdagen och de hade många frågor kring vad det var för typ av bröllop, ungefärlig ålder på gästerna osv osv. Det tycker jag känns jättebra för det visar ju på att de är intresserade av att anpassa spelningen efter publiken och inte bara köra sitt race med inövade låtar och repertoar.
    12-05-12
  • snuttitess

Vi har bokat Tvålive till vårt bröllop den 4/8 :) Så ska bli spännande att höra ni som gifter er innan vad ni tyckte :)

• kris82

Nu är jag väldigt nyfiken att veta hur dom lät och om ni är nöjda överlag? Sen hoppas jag att HELA bröllopet var lyckat såklart

• kris82

MrsSilfverblad, alltså. Kanske inte var så tydligt.

• MrsSilfverblad2b
    kris82 skrev 2012-05-18 18:18:14 följande:
    Nu är jag väldigt nyfiken att veta hur dom lät och om ni är nöjda överlag? Sen hoppas jag att HELA bröllopet var lyckat såklart
    Hej!

Tvålive var jättebra! De rockade och vi rockade med dem! Kan absolut rekommendera dem. De kan spela låtar "på beställning" också, om ni har några favoriter som ni gärna vill ha med.

Hela bröllopet var magiskt! Lycka till med ditt!
    12-05-12
  • kris82

Grattis till, vad det verkar, ett fantastiskt bröllop! Kul att höra att Tvålive var bra, man går ju mycket på det som skrivs här.

• snuttitess

Vi skulle ha haft Tvålive men de avbokade oss men de lämnar oss inte i sticket, så de ordnade ett annat band till oss. Men tycker de är seriösa och de är otroligt viktigt vid ens bröllop :)

Någon som vet om Tony Haglund band är bra? :)

• kris82

Vi bokade Tvålive till vårt bröllop 1 september, ser verkligen fram mot bröllopet nu! Gbg2012: Var ni också nöjda med Tvålive?

• Idalarsson
    kris82 skrev 2012-06-11 23:09:49 följande:
    Vi bokade Tvålive till vårt bröllop 1 september, ser verkligen fram mot bröllopet nu! Gbg2012: Var ni också nöjda med Tvålive?
    Det verkar som Gbg2012 skrivit om bandet i en annan tråd:

www.brollopstorget.se/Forum-8-110/m4110400.html

De verkade väldigt nöjda med tvålive.
Svar på tråden Musik till bröllop i Göteborg