• Styrka

Bjuda mina vänner till sambons svensexa?! HJÄLP!

Jag hade nog gått på känsla och bjudit dem som jag tror min sambo hade haft roligast med, de han tycker om! Oavsett vems kompis det var från början. Det blir lite menlöst att dela upp vänner på dina7mina efter några år i förhållandet tycker jag. Förutom de där där någon redan sagt att just den personen gillar inte jag nåt vidare. Sådana personer hade inte jag velat ha på min möhippa, då skulle jag inte heller bjuda sådana personer till mina mans svensexa.
    Är det inte folk han umgås med till vardags så tar de nog inte illa upp heller, svensexan och möhippan känner jag är mest för de närmaste. Jag hade inte tagit illa upp om jag inte blev bjuden till mina vänners respektives möhippor.
    Men bröllop är känsligt och det finns folk som tolkar den mest harmlösa sak som oerhört respektlöst, så du får nog känna lite hur dina killkompisar och din sambo är.

Som ledning kan jag säga att jag har kilkompisar som kommer på min sambos svensexa. Men om jag ska vara ärlig så ringer de varandra även utan min inblandning, tex när det gäller spel och datorer, och min sambo har dessutom skrivit en lista på önskemål inför eventuell svensexa, däribland vilka han gärna ser som gäster...

Svar på tråden Bjuda mina vänner till sambons svensexa?! HJÄLP!