![hsmamma](/bundles/flmuser/images/ingenbild_th_bt.gif)
-
-
Svar på tråden Nån mer än vi som inte ska ha tärna, bestman etc
-
Vi hade inget av ovanstående, däremot hade vi en toastmaster!
-
Vi hade inget sånt heller. Och prästen stod därframme och väntade, så det var bara vi två som gick in. Det var ju liksom vi som skulle gifta oss och ingen annan, och för OSS hade det känts konstigt att ha några andra gående efter oss. Men det är vi, jag säger inte att man inte ska ha brudfölje om det är så man vill ha det.
Sen kom jag iofs på under planeringen att det kunde vara lite praktiskt att ha någon som höll buketten under ringväxlingen, men det var ju inte värre än att jag bad en lämplig person (brorsans sambo) att komma fram och hämta den när det var dags. -
Våra söner ska va med oss framme hos vigselförättaren, blir borglig vigsel. En nära vän hjälper mig med planeringen
-
våra barn endast ska gå med framför oss
-
Nix inget brudfölje, inga näbbar, inga ringbärare, inget tjafs
Bara jag och min man. Det är ju ändå VÅR dag lixom
Toastmadame har vi däremot. -
Vi ska inte heller ha något brudfölje. Min bästa vän ska vara toastmadame och hjälper mig med planeringen, men det mesta gör vi själva :)
Vi ska ha en borgerlig vigsel utomhus på klipporna vid stranden. Hade nog bara känts konstigt med brudfölje tror jag... -
Inte vi heller! Vi ska ha borgerlig vigsel utomhus och vår 2-åriga dotter ska gå tillsammans med oss. Våra stora grabbar (tonåringar) tänkte jag får stå och vänta på oss längst fram bland gästerna. Tärna, bestman och dyl. struntar vi i, toastmadame har vi dock. Och så ska vi dela upp lite småuppgifter på våra syskon, dela ut vigselprogram, läsa dikt mm.
-
Vad gör era toastmadame?
-
Vår toastmaster höll koll på alla tal under middagen, sa i vilken ordning vi skulle gå och ta mat (hade buffé) och lite sånt, såg till att middagen flöt på helt enkelt :)
-
Våran toastmadame ska hjälpa till med att organisera aktiviteterna som vi ska ha mellan vigseln och festlokalen (=brudskål o ev en tipsrunda), sen ska hon hålla reda på tal mm under festen, ha koll på när o hur man ska tta mat (har buffé) och ha lite koll på tidsschemat för kvällen, när det är dags för bandet, tårtan osv.
Hon gör inte så mkt nu men ska hjälpa till med planeringen när det börjar närma sig. -
Vi skall inte heller ha någon tärna eller bestman. Däremot fem (så blir det med många döttrar) näbbar. Dom kommer vara 11år, 9år, 6år, 4år och 3år.
Vi kommer inte heller att ha någon toastmaster eller toastmadam för vi kommer inte ha några tal. Det kommer finnas ett videobås där man kan säga något till oss om man vill men vi vill inte ha några tal under middagen. -
Vi ska inte heller ha tärna eller bestman. Där emot ska min syster (som ju ändå kommer sitta längst fram i kyrkan) vara lite av min högra hand/hjälpreda om någor skulle gå snett (typ om jag skulle råka tappa en sko eller något dumt).
-
Vår toastmadame ska ha koll på talen, hon kommer ockå vara den som "håller ordning" på folk, säger till när det är dags att sätta sig till bords osv, samt är den som håller i eventuella aktiviteter/lekar.
-
Vi har våra älskade barn med oss den dagen!
-
Vi har brudnäbb (eget och syskonbarn, om de vill) men vi köper inte kläder åt dem eller så.
-
Vi ska inte heller ha något följe. Men min systerdotter ska få hålla i brudbuketten åt mig när jag inte kan hålla i den. Hon är laddad men nervös :p