Inlägg från: ThereseV |Visa alla inlägg
  • ThereseV

Cupcakes vs tårta?

På dom två senaste bröllopen jag har varit på så har det ena paret haft en klassisk bröllopstårta och det andra paret små mini-tårtor (plus en större som dom fick skära i)
    Den vanliga tårtan blev rätt kladdig, det var lite krångligt att skära och det såg inte alls trevligt ut för oss som kom mot slutet.. Med mini-tårtorna slapp man kladda, dom var jättesöta även om man inte var först att ta och dom var lika goda som vanlig tårta..jag bestämde mig där och då att när jag gifter mig så ska jag ha små mini-tårtor istället:) ..Jag är inte ett jätte-fan av cupcakes däremot..  

• ThereseV

Haha. jag har kanske haft oflyt:P Jag kände bara att jag har blivit så besviken när man kommit fram till tårtorna och så har det bara sett slafsigt ut..inte sådär fint och "wow" som man tänker sig på bröllop.

• ThereseV
    Pyttsan skrev 2012-02-16 22:33:08 följande:
    Måste erkänna att jag varit på 2 bröllop där tårtan tagit slut, så de hade i varje fall inte samma konditori som daniiel, men oftast räcker det ju bra. 
    Där är det ju en stor fördel till mini-tårtorna/cupcakesen. Man slipper oroa sig för att det ska ta slut (eller bli alldeles för mycket över) eftersom man har rätt antal:)

• ThereseV

Jag tycker man definitivt ska utgå från vad man själv vill ha, det kan vara nog så svårt för två personer att komma överrens och kompromissa - att göra alla gästerna nöjda går inte. (om man inte gör en individuell meny för varje gäst, men det skulle ju vara helt galet och folk skulle defiitivt ha åsikter även om det). 
    Däremot så bör man ju inte dra det så långt att gästerna inte uppskattar det. Även om festen är för att fira brudparet så har man ju ändå bjudit in gästerna för att ha en rolig kväll och då måste man kanske kompromissa litegrann ändå. Nu är ju inte tårta vs. cupcakes något så extremt och hur man än väljer och kombinerar det så ska det väl mkt till innan det "förstör" festen :P 

Svar på tråden Cupcakes vs tårta?