• Jea

    Ny medlem

    Hej allihopa
    Är ny medlem här och vi är dessutom i startgroparna  med planerandet inför vårt bröllop och allt känns jättespännande men samtidigt har man tusen frågor om än det ena än det andra... Någon som har tips på inbjudningskort där temat ska gå i vitt/vinrött/silver?

  • Svar på tråden Ny medlem
  • Nikkita

    Här kommer lite inspiration Glad
    från www.vistprint.se


    från www.optimalprint.se
     
    från www.calligraphen.se
     inbjudningskort, ruby red 101x210 mm
    Sen kan man ju alltid göra dem själv & få dem precis som man själv vill Glad Beror ju på hur mycket jobb du/ni vill lägga ner. Men av erfarenhet från olika personer BT verkar det inte som att man sparar pengar genom att själv göra dem. Så det är mest om ni VILL göra dem för att det blir mer personligt eller ni tycker att det är kul Flört 
    Vi beställde själv via vistaprint & är super nöjda. 30 inbjudningskort + 50 placeringskort för totalt: 232 kr! Vi hade varken tid eller lust att fixa dem själv...

  • Nikkita

    Ojdå glömde ju skriva VÄLKOMMEN HIT Solig Hoppas att du kan få lika många bra tips & råd som jag fått här inne!!! 
    Vi gifter oss den 30 juni & har en bit kvar innan vi är helt klara, men vi har haft mycket skoj under planeringensgång Skrattande 

  • daniiel

    Hej och välkommen hit :) Hoppas du ska trivas bra här i bröllopsdjungeln. Jag är själv gift sedan ca ett halvår tillbaka, men hänger kvar ändå ;P

    Vi beställde våra inbjudningskort, placeringskort samt tackkort från www.vistaprint.se och är väldigt nöjda. Rekommenderar verkligen det. Fina kort, bra kvalitet och bra priser.

    Mer inspiration från vistaprint, det finns ju dock en hel del andra också och många av deras färdiga mallar finns i flera olika färgvariationer. Man kan också ladda upp en egen design.
    (Ja, jag sitter uppe mitt i natten och har tråkigt och inget att göra ;P)














  • daniiel

    Mer inspiration ;P

    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1184751
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018534
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1060802
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013658
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013793
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1077890
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1185409
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1184566

    www.optimalprint.se/redigera-design
    www.optimalprint.se/redigera-design
    www.optimalprint.se/redigera-design
    www.optimalprint.se/redigera-design
    www.optimalprint.se/redigera-design
    www.optimalprint.se/redigera-design

    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=12000
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=8800
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=8300
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=5600
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=7000
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=7800
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=6000
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=4700
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=13100
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=1900


  • Jea

    Tack för alla tips.  Har varit på bibblan idag och lånat böcker om inbjudningskort så nu ska jag sätta mig med en stor kopp kaffe och mysa och inspireras, samtidigt som jag kommer att få beslutsångest... Förvånad Vill ju så gärna att färgtemat ska vara vitt/rött/silver...

  • Chicita

    Hej och välkommen hit Skrattande
    Jag är själv gift sen i början av September, men jag fick så mycket hjälp här så det är kul att få hänga kvar och kanske bidra lite själv Glad

    För att förenkla tankesättet för dig.
    Du vill ha vitt, vinrött och silver.

    I princip så är er temafärg vinröd då - enkelt sett.

    Vitt är en basfärg som kommer att återkomma om och om igen hur du än gör på bröllopet.
    De flesta har en vit klänning, vita dukar osv. Så vitt behöver du inte räkna med om du inte hade tänkt att byta ut det som är traditionellt vitt mot en annan färg.

    Silver är en accentfärg. Bestick, uppläggningsfat mm brukar vara silverfärgat, så det är inte heller något du måste jobba på att få in i temat. Släng in ett par silverfärgade ljusfat/ljus eller silverfärgade kandelabrar så har du silverfärgen där...

    Jag skulle satsat på ett vitt papper i bra kvalité och skriva all text i vinrött, + eventuella bilder i vinrött. Sen kanske sätta ett silverfärgat band i ryggen på kortet eller runt hela för att stänga det

  • Jea

     Hej Chicita och grattis till er!
    Jag är tacksam för alla tips vi kan få inför denna dag... 
    Låter ju självklart med  färgerna vitt och silver  när du säger det, tänkte inte ens själv på det...
    Bläddrar för fullt i böckerna jag lånat samtidigt som jag spanar in  www.calligraphen.se, mera tips mottages tacksamt. Återkommer när jag/vi spanat mera...

  • Chicita
    Jea skrev 2012-02-23 19:20:13 följande:
     Hej Chicita och grattis till er!
    Jag är tacksam för alla tips vi kan få inför denna dag... 
    Låter ju självklart med  färgerna vitt och silver  när du säger det, tänkte inte ens själv på det...
    Bläddrar för fullt i böckerna jag lånat samtidigt som jag spanar in  www.calligraphen.se, mera tips mottages tacksamt. Återkommer när jag/vi spanat mera...
    Det är många som trasslar in sig i metallfärger och vitt (eller andra färger som kommer att förekomma naturligt) och sen får panik för att dom inte hittar dekorationer som går i alla dessa färger... Så föränkla - det är det lättaste, då får man ju en bra överblick också och kanske kan använda färgerna på ett annat sätt Glad
    Som exempel - istället för att leta efter massa silver/gråfärgade saker som servetter, tallriksunderlägg osv osv "för att få in silverfärgen" så använder man helt enkelt - silver...
    Bestick, ljusstakar, ljusfat, kakfat och annat...
    För om du ska leta trefärgade servetter, dukar mm så kommer du att leta ihjäl dig.
    Det ska ju vara kul att planera bröllop. Inte stressande Flört

    Har ni några gemensamma intressen? Något som gör er till ER så att säga?
    Det är ju kul om man kan få in det som en röd tråd på något sätt också i inbjudningar och liknande
  • Jea

    Vilka kloka tankar du har... Sitter här nu med min blivande och försöker komma på hur vi ska utforma inbjudningskorten. Precis det du skriver om gemensamma intressen håller vi på att fundera runt. Vi är riktiga naturmänniskor bägge två så det är klart om det kunde få gemomsyra även inbjudningskorten vore det kul. Tar tacksamt emot fler tips från dig eller någon annan såklart... Flört

  • Toktjejen

    Jag ska ha mitt bröllop ihop med gubbens 50 års dag, hur ska man formulera detta i inbjudningskorten ???? Nån med bra tips ???

Svar på tråden Ny medlem