Min kompis vägrar förstå att det är mitt bröllop och inte hans, vad gör jag?
Jag har en kompis som enda sedan jag berättade att jag skulle gifta mig har försökt nästla sig in i bröllopsplaneringen. Det är allt från vilken klänning jag ska ha till hur vi ska duka och framför allt vad vi ska spela för musik på kvällen (han har sin favoritartist som ingen annan där kommer gilla som han vill spela konstant).
Jag har gång på gång förklarat för honom att han gärna får komma med förslag men att de kommer ses som just förslag och inte alls som någonting som absolut kommer att hända. Men gång på gång igonerar han vad jag säger och "bestämmer" nya saker. Det har till och med gått så långt att några av mina andra vänner har fått hjälpa till att säga ifrån (han kanske lyssnar om det kommer från fler personer) och jag spenderar nästan mer tid åt att försöka få honom att förstå än att faktiskt planera bröllopet.
Mina andra vänner har redan bannlyst honom från möhippan och jag funderar på att inte låta honom komma på bröllopet heller. Frågan är bara om jag kan vara så elak? Han är en av mina bästa vänner och egentligen vill jag ju ha honom där men när han aldrig vill förstå ser jag inte riktigt någon annan lösning. Är rädd att han annars börjar bestämma saker under själva bröllopet/middagen som jag inte hinner förhindra.
Tankar? Åsikter? Tips?