• Misswert

Vad tycker ni om denna menyn?

Som titlen säger, vad tycker ni?

Förrätt: Laxmosse med löjromsås och tunnbrödsgrissini + vitt vin

Huvudrätt: Ostfylld vildsvinsschnitzel med kapris och lime serveras med potatispuré + rött vin

Efterrätt: Vitchokladmosse med färska hallon och turkisk peppar

Senare på kvällen tårta!

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna menyn?
  • Chicita

Allt lät jättegott - förutom kaprisen...

Jag (och många andra) har svårt för just kapris. Ok det går att peta bort så det är inte hela världen, men det kan vara en sak att ha i åtanke Glad

• Miss M

Låter som en meny jag gärna skulle smaka! Det blir säkert jättebra. =)

• MrsSilfverblad2b

Låter supergott men håller med Chicita om kaprisen.

12-05-12
  • daniiel

Jag har svårt för laxmoussen, löjromssåsen, vildsvinet och kaprisen och skulle förmodligen inte heller uppskatta turkisk peppar till desserten. Då är jag dock exremt kräsen och svår med mat :P Jag tror säkert att det är en meny som många skulle uppskatta :)

• sofi 88

Mmm, låter supergott. Tycker kombinationen med hallon å turkisk peppar låter supergott å blir säkert bra till mildare chokladmousse. 

• TheD

Ja...kapris är ju inte gott!

Den turkiska pepparen som godis är ju en sak....men det där vette 17.

• Pyttsan

Jag tycker det lät spännande med turkisk peppar och hallon! Har ni fått provsmaka?Skrattande

Vildsvin låter gott och jag gillar kapris!

(schitzel låter segt, men det lär den ju inte vara, det är nog mest för att jag associerar med seg, panerad winerschniztel man får på vägkrogar.Skäms)

• litenkaka

Helt ärligt var det ingenting alls som föll mig i smaken Kändes inte så "bröllop" för mig.

Förrätten låter dock helt ok! Lätt, fräsch! Och vildsvin är GOTT men den här rätten lät inte god...och inte heller efterrätten med turkisk peppar.

• Cosy

DEn låter bra.

men som någon påpekat innan så är det många som inte uppskattar smaken av kapris och även turkisk peppar.

sen tycker jag att själva uppläget känns spretigt. 

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Vad tycker ni om denna menyn?