• moonias

Frack på m2b, kavaj på resten?

Hej!
    Tänkte höra vad ni tycker...

Sambon vill ha frack på bröllopet men vi vill inte tvinga alla manliga gäster att gå och hyra/köpa/låna frack.

Funderar på om man kan ha frack på brudgum (och ev marskalk?) men sen har kavaj som klädkod för gästerna? 

• Svar på tråden Frack på m2b, kavaj på resten?
  • Aniara4

Formellt är det fel, brudgummen ska klä sig på samma nivå som gästerna. Men jag vet inte om någon blir upprörd över ett sånt etikettsbrott. Bruden får ju klä sig hur tjusigt hon vill!

• Lilique

Det hade mina föräldrar. Frack på pappa och hans marskalk och sen hade de kavaj som klädkod. Gick alldeles utmärkt. Såg bra ut. :)

• SannaV

Så tänkte vi göra.. Då min m2b gärna vill vara lite extra fin på vår dag. Samtidigt vill vi inte heller tvinga våra gäster att hyra/köpa frack eftersom det inte annars är en del av hur vi är som personer. Och dessutom gifter vi oss i augusti då det fortfarande (förhoppningsvis) är sommarvärme. :) Jag tycker ni ska göra det som känns bäst för er.. :)

• ThereseV

Så länge dom andra inte är mindre uppklädda än kavaj iaf:P Jag såg bilder på ett bröllop där brudparet plus följe körde på klädkod frack och gästerna hade valiga kläder, dvs jeans och vanlig t-shirt/mjukiströjor och liknande. Det såg lite märkligt ut. 

• fasit

Min blivande man kommer ha frack, men till gästerna har vi skrivit kavaj som klädkod. Till våra närmsta vänner och familj så pushar vi för lite finare kläder. Jag tycker ändå tjejer ska få ha långklänning om de vill!

Svar på tråden Frack på m2b, kavaj på resten?