Bh till halterneck klänning
Nu undrar jag om någon har bra tips på bh för stor byst till en halterneck klänning?
Kan man köra på wonderbras Ultimate Strapless eller blir det helt fel till en sån klänning?
Nu undrar jag om någon har bra tips på bh för stor byst till en halterneck klänning?
Kan man köra på wonderbras Ultimate Strapless eller blir det helt fel till en sån klänning?
Jag har köpt wonderbras Ultimate Strapless funkar kanonfint och sitter jätteskönt dessutom :)
Har också en wonderbra och den funkar fint, men funderar faktiskt på att köra helt utan bh, för klänningen håller bysten så fint ändå, när den snöras ihop i ryggen...får se hur jag gör.
Kolla Åhléns city tror dom har såna. Sen vill du ha expert hjälp gå inner twilfit :) lycka till
En bra och snygg Bh för dom med stor byst (även för dom med stor byst men liten omkrets) är Bh:n Avero från märket Marie Jo. Den finns på de flesta välsorterade Bh-affärer. Den kostar visserligen 600-700 kr, men det är verkligen en kvalitets-bh. Den är stadig och skön och går att ha som både halterneck och vanlig, samt med genomskinliga band. Jag har den i flera färger.
Har nämligen storlek 60 E, vilket är omöjligt att få tag på i de flesta affärer, så jag är tvungen att köpa jättedyra bh:ar och har verkligen provat runt bland olika märken, och detta är en av de bästa jag hittat.
Ja det får nog bli att beställa hem en wonderbra iaf, känns som att man kommer använda den mer eftersom man kan ha den till olika plagg.
Hittade en som var för just halterneck men vet inte om det blir snyggare med en sån.
jag har tidigare haft 70F, men har nu 75D.
jag tycker att en vanlig baclonetteBH med avtagbara axelband funkar bra! Ofta förut var just axelbanden problemet, de var alldeles för långa och gav därmed inget stöd, men om du tar ett avtagbart axelband och fäster det i de främre hållarna i båda ändar så funkar det fint under halterneck, iaf för mig.
jag skulle aldrig lita på en axelbandslös. Enligt min erfarenhet funkar de bara i max 2 timmar, sen hasar de ned, eller så skär stödskenorna i sidan in...
Avero från Marie Jo har jag däremot inte provat, den verkar lovande!
Ultimate straples funkar jättebra för mig.
Jag har 80 E (ibland F, men inte på denna) och den ger ett jättebra stöd. Och sitter hela kvällen)
Det du ska tänka på är hur den sitter i ryggen. Om den är högt skuren så funkar en ultimate. Men om den är lågt skuren så kommer bh'n att synas och då är det bättre att satsa på en sån som Styrka säger. Gärna en som man kan reglera ryggen på (finns vissa som har ett band som man knäpper fast bak och som drar ner bh'n lite i ryggen).
Om du inte har så stor byst så är kanske inte ultimate ett bra alternativ heller, för jag har tyckt mig se att dom som ger den dåligt betyg har mindre byst...
Hm ja jag får väl fundera lite till och se vad det blir. Man vill ju gärna att det ska sitta uppe även när det är varmt väder ute och man kanske blir varm. Känns som att en ultimate skulle funka bra då alla med stor byst säger att den funkar kanon bra. Dock blir man ju alltid lite orolig, vore inte så snyggt om bhn börjar ge med sig efter 2 timmar som du säger Styrka. Såg att Lindex hade halterneck bh-band som man kan köpa till iaf.