Catering vs fixa själv?
Hej på er!
Jag och min sambo planerar inför vårt bröllop den 2 juni. Eftersom vi har fått flytta bak bröllopet några månader (på grund av en bebis i min mage :) så har all planering som vi tidigare tänkt ställts lite på sin ända. Vi vill inte ha något avancerat bröllop men vi kommer bjuda många! Som det ser ut nu så kommer det nog bli ett trädgårdsbröllop eftersom vi inte tror lokalen vi hade bokat kommer att vara ledig det nya datumet. Men förhoppningsvis blommar äppelträden fortfarande då och det har vi många av i vår trädgård, så det kan bli hur fint som helst ändå! :)
MEN det jag behöver tips och råd om är MATEN. Vi står lite inför valet om vi ska ta in catering = smidgare/dyrare eller fixa själva (med hjälp förstås) = billigare(?)/bökigare
Vad är era erfarenheter? Vi tänker på allt ifrån lite enklare sommarbuffé till trerätters…
Vi har bett om lite priser ifrån de närmaste restaurangerna, men de har inte hunnit ge något svar än.
Det jag velar runt är om det är värt att fixa åtminstone förrätt och dessert själv, och catera varmrätten? Eller om buffé är smidigast? Och om man i så fall kan fixa den själv? Kom som sagt gärna med era egna erfarenheter, tips och råd!
Tack på förhand! :)